FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kommer sluta med att Google äger världen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Till slut så kommer väl google med ett helt eget operativsystem som är gratis men är lite smått reklamfinanserat men på ett fint sätt. och ett företag med pengar som ger ut ett gratis operativsystem kommer troligtvis bli mycket bättre än alla linux distar som har skavanker överallt. Go 4 it Google ![]() edit.. dock så vill ja att valve sköter valve bara att google äger det. för valve gör bra spel som portal och HL2 m.m. en fortsättning på portal vore inte helt fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Den 8:e Oktober så åker jag på deras årliga storkundsträff för SEM företagen i Europa och säkert får vi även denna gången höra deras Europa VD säga att de skall gör allt de kan för att hjälpa oss viktiga kunder att få in fler kunder då de själva inte hinner med. Jag sa redan då till VDN att va bra innebär det då att vi också kan få erbjuda nya kunder värdekuponger sponsrat av Google ? Inte har vi fått det och snacket om att det kan vara svårt för Google att se vilka SEM företag som skulle använda det rätt eller inte ger jag då inte mycket för då de kan ju titta i sina egna system för att avgöra det. Men kul att få åka till Dublin och titta på de nya tjänsterna de promotar i alla fall. Förra året som jag var där så hade de inbjudning för stora slutkunder dagen efter SEM företagen är det några här som skall åka på årets eller som var där förra året ? Kunde vara kul att veta bara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här var intressant (även om det förmodligen mest är rykten). Finns det någonting som Google är bra på så är det riktad reklam. Och finns det någonting som speltillverkarna kan utnyttja mer så är det produktplacering. Inom filmindustrin så kommer stora delar av omsättningen ifrån produktplacering och reklam. Det finns samma möjligheter inom spelindustrin, men man har inte lärt sig att utnyttja dem.
Med tanke på piratkopieringen så tror jag att det här är helt rätt väg att gå för speltillverkarna. Och vilket företag skulle vara bättre lämpade att introducera reklam i spelen än Google? Googles framgångar grundar sig inte endast i en fenomenal sökmotor, utan i att de som enda företag i världen lyckas visa annonser som deras användare vill se. En spelindustri som visar annonser som deras kunder uppskattar har enorm potential. F*n att man inte råkar sitta på ett internationellt spelföretag eller två... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|