FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
För den som är intresserad av SEO marknaden så finns det en annonsbilaga från "Mediaplanet" i Dagens Industri (22 sept) där ett antal olika aktörer presenterar sig. Många som har fått skamfilat rykte här på WN.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi hade vår första helsida i historien i just denna, och oj vad vi fick svettas för att skapa en annons.
Dock så har vi inte fått någon annosex än så jag har bara sett den i PDF |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hela bilagan är ju sjukt köpt. All redaktionell text är från annonsörerna... Även FinnMera. Fast å andra sidan, en annonsbilaga gör ju knappast anspråk på att vara seiös och objektiv! :-)
Jag tror DI's läsare fattar sånt. Det är ju inga nötter som prenumererar på DI... Dom som är nötter och prenumererar på DI kommer ändå inte fatta nåt.... och det drar ju ner hela värdet av allt. Men visst... Kanske det fungerar, vad vet jag!? Alla säger samma sak, variationen är minimal: "Vårt företag är BÄST och om ni ska få resultat på er verksamhet MÅSTE ni vända er till OSS och BARA oss!!". Även Google AdSense är ju med på ett hörn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan inte svara för de andra annonsörerna men vi fick tack o lov hjälp med det redaktionella då en Journalist intervjuade oss över telefonen och hör och häpna det ingick inte redaktionellt för oss bara för att vi köpte en hemsida, utan det var på grund av vi hade längst erfarenhet av just Adwords i Norden, jag kanske är naiv men jag vill gärna tro så.
Men det var rätt så kul att se att en journalist kunde skriva så kortfattat och ändå få med det mest viktigaste ändå, om jag hade försökt så hade det blivit bra mycket längre textmassa då jag är för miljöskadad och vill få med för mycket fakta. Om det ger effekt i form av fler kundkontakter får vi väl se längre fram, jag tyckte att det kunde vara värt att testa i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||