FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sådär
historian fick en trist upplösning (för mig) mailade personens förvaltare och bifogade faktyran och idag fick jag tillbaka detta Citat:
innan ni gör småjobb åt någon så kolla upp så de inte har förvaltare. Nu återstår bara frågan om "upphovsrätt" eftersom han då sålt kod som jag inte fått betalt för, dvs han har tagit betalt för MITT arbete. Jag har ställt frågan till hans förvaltare hur denne ställer sig till detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Uppdate:
jag mailade förvaltaren ett par frågor angående hur denne ställer sig till att klienten har ägnat sig åt diverse inkomstbringande verksamhet "bakom ryggen" på förvaltaren Jag fick nu ett svar på det mailet med frågor som visar att det tydligen VAR som jag trodde, dvs att det skett saker utom förvaltarens kontroll, med lite "tur" så gör förvaltaren en ordentlig koll på vilka ställen han kan tänka sig att ta in pengar bakom utom dennes kontroll. Som av en händelse så "råkade" jag nog låsa ute honom från vidare avtal med hans nuvarande webhotell, jag frågade om de kunde hitta filerna X.aspx, Y.Aspx och Z.aspx samt LL.gif på frågan om varför jag ville veta det så upplyste jag om att personen i fråga borde flaggas med en STOR röd flagga eftersom han har förvaltare. fick för övrigt höra att han är på gång att flytta sina sidor + domäner IGEN till ett annat webhotell, så ni som driver hosting är välkommna att fråga om namnet så att ni inte råkar ut för att avtalet upphävs pga att han har förvaltare. Känns som att ni antagligen kan ägna den tiden det tar att sätta upp ett konto och sen ta bort det igen till bättre saker, typ fika ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Slutet Gott Allting Gott
Förvaltaren kontaktade mig idag. Vi kom fram till en lösning som gör alla inblandade nöjda. Jag får ut ett belopp rätt nära det jag krävde, och alla går nu vidare en erfarenhet rikare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|