FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej kan man få ett utlåtande av er. Har ju sidan LunarMys.se och fick ett mail av ägaren av Lunarstorm.se som säger att jag måste stänga sidan pga av varumärksintrång. Jag tycker inte detta jag använder ej det enbart utan detta namn finns ju i många sidor på internet. Har jag fel eller vad tror ni.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja du, lunarpages rår de inte på så varumärkesintrång - kanske. Renommésnyltning är troligare men fan vet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Ha, ha, ha.... lunarMys vs. LunarStorm .....
Låter lite som Bakis o Skakis vs. Friskis o Svettis..... Lunar betyder ju måne på latin eller grekiska, jag har inte kollat på din sida.... nu har jag kollat, inte tillstymmelse till varumärkesintrång vadjag kunde se vid en hastig okulärbesiktning. Är det deras advokat som hört av sig eller...? Tacka för visat intresse men tacka bestämt nej till deras invit..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick detta mail för en timme sedan: Tog bort ägarens namn så nit vet.
------------------------ Hej, Jag skulle vilja uppmärksamma Er på att Er sajt med domännamn www.lunarmys.se innehar material som sannolikt gör intrång på varumärket Lunarstorm, ett varumärke som ägs av Wyatt media group. Jag skulle vilja be Er att omgående kontakta mig samt stänga ned denna sida. MVH LUNARSTORM _ _ _ _ _ Phone: +46 08/5454 9003 | Mobile:+46 706 01 13 26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är alltså inte namnet utan materialet som är varumärkesintrång? Låter långsökt. Rennomésnyltning kan jag hålla med om, men varumärkesintrång? Tror inte det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har också blivit hotad för att göra varumäkesintrång på Lunar. Detta var dock flera år sedan Lunar ringde mitt webbhotell och fick mitt konto nerstängt tills jag tog bort materialet. Dem sa även att dem skulle polisanmäla om dem såg det igen, vid den här tiden var jag nog 12 år.. Jag hade en tävling där man kunde vinna Lunarstorm PRO (en extra tjänst på lunar).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Be dem precisera VAD det är för material de anser gör intrång på varumärket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen aning. jag mailade och sa att jag tänker inte stänga ner sidan. Och kontakta mitt webbhotell och frågade dom vad dom tycket. Men dom sa att så länge det inte kom klagomål så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Gör INGA medgivande oavsett hur små och enkla de kan tyckas vara just nu, de kommer att utnyttja varje möjlighet att "fälla" dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||