FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Behåll LUGNET inga känsloutbrott.....
Det viktiga är att du utrycker dig sakligt så att hon förstår att du käner till reglerna och att du har torrt på fötterna.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag sa till henne att grej vore ju att jag köpte Lunarstorm.se så slipper ni må dåligt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Som Conny sade, behåll lugnet och agera sakligt - det tjänar man nästan alltid på i slutänden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
det jobbiga är att lunarworks ab (lunarstorm) har skyddat ordet "lunar" i Klass 38
Telekommunikationer Förklaring Klass 38 omfattar huvudsakligen tjänster som tillåter kommunikation mellan åtminstone en person och en annan genom hörsel- och synintryck. jobbigt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl bara att bita i det sura äpplet och regga ett eget varumärke, jag såg att det finns ett antal olika intressanta kategorier som går att använda här.
att regga "lunar" i Klass 41 eller 42 exempelvis. Då följer du lagen och har rätt till varumärket. tt regga en klass kostar ca 1300 spänn, billigare för ytterligare en. Lathund Datatermer Klass 9 Datorspel (program) Datorprogram (nedladdningsbara mjukvaror) DVD spelare Elektroniska tidskrifter (nedladdningsbara) Handledsstöd för användning vid datorer MP3 spelare Datorrelaterade tjänsterNedanstående tjänster är exempel på datorrelaterade tjänster. Observera att tjänsterna i första hand klassificeras efter tjänstens innehåll och inte efter det faktum att tjänsten utförs med hjälp av en dator. Klass 35 Bearbetning, lagring, framtagning och/eller kontroll av datoriserad information Datasökning i datafiler (för tredje man) Datoriserad databashantering Datoriserad datahantering Datoriserad filhantering Datoriserad registerhantering E-businesslösningar i form av... E-handelslösningar i form av... Inmatning, bearbetning, kontroll, lagring och/eller framtagning av uppgifter i databaser Systematisering av information i databaser Uthyrning av annonseringstider på kommunikationsmedia Klass 36 Datoriserade finanstjänster Elektroniska penningöverföringar Hemmabankstjänster Klass 37 Installation, reparation, underhåll och/eller service av datormaskinvaror/datorhårdvaror Klass 38 Accesstjänster till telekommunikationsnätverk Bredbandskommunikation Datorstödd sändning/överföring av meddelanden och bilder Digitala överföringstjänster och sändningstjänster via internet Elektroniska anslagstavlor (telekommunikationstjänster) IP-kommunikationstjänster (Internet Protocol) Kommunikation via portal för att nå information Kommunikationer via datorterminaler Nätleverantörer/ internetleverantörstjänster, nämligen upplåtande av åtkomst till nätverk Routing- och kopplingstjänster inom telekommunikation Sändning (kontinuerlig) av film och program via datornät - analogt med kabel-TV-sändning Sändning av meddelanden över elektroniska media Sändning av videofilm Telekommunikation, nämligen upplåtande av åtkomst till distribuerade databaser Telekonferenstjänster (Tjänster avseende) elektronisk post Tjänster avseende åtkomst till datanätverk/internet Upplåtande av telekommunikationsanslutningar till ett globalt datornätverk Uthyrning av modem/telekommunikationsutrustningar Upplåtande av nyttjanderätt till databaser Upplåtande av åtkomst till datornätverk Upplåtande av åtkomst till databaser Upplåtande av åtkomst till elektroniska anslagstavlor Uthyrning av modem/telekommunikationsutrustningar Videokonferenstjänster WAP-kommunikationstjänster Överföring och/eller sändning av databasinformation via telenät Klass 39 Lagring av elektroniskt lagrad data eller dokument Klass 40 Överföring/opiering av information från ett datamedium till ett annat Klass 41 Datautbildning Digitala bildhanteringstjänster Elektronisk skrivbordspublicering/Desktop publicering Publicering av elektroniska böcker och tidskrifter on-line Publicering/utgivning av datamedia Speltjänster tillhandahållna on-line (för datornätverk) Tjänster avseende interaktiva spel Undervisning i datorprogrammering Upplåtande av elektroniska publikationer on-line (ej nedladdningsbara) Uthyrning av film, spel via internet Klass 42 Datorkonsulttjänster Datorkonvertering av datorprogram och data (ej fysisk konvertering) Datorsystemanalyser Datorprogrammering Design av datormaskinvaror Design/utformning av datormjukvaror/webbsidor/webbsajter Design av datorsystem Duplicering av datorprogram Installation av datormjukvaror/datorprogramvaror Konsulttjänster avseende datormaskinvaror Konsultjänster avseende datormjukvaror Konvertering av data och dokument från fysisk till elektronisk media Licensiering av datormjukvaror (juridiska tjänster) Nätverkstekniska tjänster Nätverksövervakningstjänster Registrering av domännamn Skanning av dokument Skapande och underhållande av webbsidor för andra Underhåll av datormjukvaror/datorprogramvaror Uppdatering av datormjukvaror/datorprogramvaror Upplåtande av utrymme på webbservrar/webbsajter (webbhotell) Uthyrning av datormaskinvara/kringutrustning till datorer/datorer Uthyrning av datormjukvaror/datorprogramvaror Uthyrning av webbservrar Återhämtning av datainformation - back up-tjänster Återhämtning av information Var uppmärksam på att det både i klass 35 och 42 finns datatjänster som syftar till att ta fram och återhämta information. Skillnaden är att det i klass 35 är en kontorstjänst som oftast sker på beställning från någon och att det i klass 42 handlar om en programmeringstjänst. Datorsystem Begreppet "datorsystem" består av både mjuk- och hårdvara. Tjänsten kan därmed hamna både i klass 37 (hårdvara) och i klass 42 (mjukvara). Uttrycket hårdvara/mjukvara ska alltid läggas till efter den aktuella tjänsten. Leasing av åtkomst Med anledning av att positionen "leasing av åtkomst till databaser" (klass 42) har utgått ur Niceklassificeringslistan - 8:e editionen - kan dessa tjänster placeras både i klass 38 och 42 beroende på om det rör sig om "telekommunikation" eller "datatjänster". I rekommendationer från WIPO föreslås att dessa tillägg görs efter aktuella tjänster. Detta betyder att tjänster som exempelvis "upplåtande av åtkomst till datanätverk (telekommunikation)" går i klass 38 medan "upplåtande av åtkomst till datanätverk (datatjänster) går i klass 42. WIPO rekommenderar dessutom att vi istället för "leasing av.." numera använder oss av uttrycket, "uthyrning av..." Informations, konsultations- och rådgivningstjänster Informations, konsult och rådgivningstjänster klassas efter dess innehåll, det vill säga efter vad informationen, konsultationen och rådgivningen gäller för område eller bransch. Informations, konsult och rådgivningstjänster on-line klassificeras, liksom alla andra tjänster, med hänsyn till informationens, konsultationens och rådgivnings innehåll. Att informationen hämtas eller avläses on-line är inte relevant i klassningshänseende. Klass 35 Information angående företag, affärsverksamhet, reklam eller shopping Konsultation angående företag, affärsverksamhet, reklam eller shopping Klass 36 Information angående fastighetsmäkleri, finanser, lån, aktier eller försäkringar Klass 37 Information angående reparation, underhåll, konstruktion eller byggnation Klass 38 Information angående telekommunikation eller datakommunikation Klass 39 Information angående resor, transporter eller lagring av gods Klass 40 Information angående materialbehandling eller avfallsåtervinning Klass 41 Information angående undervisning, underhållning, kultur, rekreation, sport, idrott, fotografering, nyheter, litteratur eller utbildning Klass 42 Information angående forskning, laboratorieverksamhet, datorprogrammering Klass 43 Information angående hotell, restauranger och utskänkning av mat och dryck Klass 44 Information angående medicin, skönhetsvård, hälsovård Klass 45 Information angående begravningar, bevakning, mode, väder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
dom har 42 oxå! 35 och 9 är oxå reggade av andra! Om jag varit han, hade jag inte bråkat, bytt till något eget!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Byt till StormMys.se
![]() EDIT: Stavfel, lol... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen, jodå jag har erbjudit dom att få dessa 2st domäner som jag har gratis via mail och dom kunde även få scriptet med på köpet och jag erbjöd även att betala överföringskostnaderna också men jag fick inget svar. Har inte reggat detta i ond tro utan mailar dom mig och vill ha detta så får dom det gratis. Har funderat på att byta namn men lugnar mig en stund. Det är svårt att hitta ett nytt bra namn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du inte bara flytta din domän utanför Sverige. Finns ju tusentals hemsidor som börjar med lunar och har liknande innehåll. Antar att dom bara har reggat namnet i sverige för annars lär dom ha fullt upp. Finns till och med sidor som heter lunar-storm, lunar_storm osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Administratör
|
*rensat*
Håll er till ämnet! Detta är inte Feedbackforumet!
![]() |
Svara |
|
|