FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller nog med i diskussionen men man skall inte underskatta värdet av en visad annons heller. Trots att den inte genererar köp eller leads. Jmfr med annonser i tidningar. Impressions är av värde för att stärka ett varumärke långsiktigt.
Min erfarenhet är, precis som ni skriver, att en handfull affiliates är de som ger resultat. Men de brukar ofta generera resultat som gör att annonssatsningen kan räknas hem. Så antalet affiliates man har är knappast relevant (om de inte genererar massor med impressions), utan istället värdet av de leads och sales som genereras. Hm, startavgift för annonsörer var tråden ja....ok, gled ifrån ämnet lite där! :-) CJ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser att du har en dot com adress i din profil och att du kanske riktar dig till engelskspråkiga kunder?
I så fall skulle jag varmt rekomendera http://www.shareasale.com. Deras startavgift ligger runt 3500 kr ($550). Runt 6-7000 företag/sajter och tiotusentals affiliates anslutna. Det mest kundvänliga affiliate-nätverk som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kul att fler inser hur litet Sverige är.
När man vet vilka sidor och vem som är ens konkurrenter så kan man snacka om att det är litet. I USA har du tusentals konkurrenter inom SMÅ nischer. Jämförelsen är helt ofattbar. Double har så få affiliateprogram i mina nischer att jag inte får in mer än 1000 kr i mån, och det känns som Jonny säger att man tillhör det övre skiktet.... Problemet med affiliateprogram i Sverige är att som merchant så konkurrerar du med dina affiliates eftersom alla måste få trafik från sökmotorer. Det gör att alla sökmotoroptimerar sig mot samma sökord. Du måste alltså vara i en ganska stor nisch om det skall vara värt att skaffa affiliateprogram. Jag skulle inte vilja betala massa månadsavgifter till affiliatenätverk för att få 100 värdelösa affiliates och två bra. Då kan man lika gärna knyta egna deals med dessa... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|