FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
En fråga, får man Click/Leads för startavgiften (typ som månatliga mobilkostnad man ändå får ringa för) eller är det en ren fast kostnad utan något tillbaka?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det handar om uppstartskostnader enligt min erfarenhet men vet inte om det gäller alla annonsnätverk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Satt och kollade på Agent Interactive, de verkade ju ganska vettiga och har en imponerande kundlista (flera kända varumärken). Dessutom har de ju 0kr i startavgift, vilken är haken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skulle vara kul att se Robertssons definition av vettiga.
Jag har tyvärr fått en känsla av att jag genom att dra in strax under tusingen per månad tillhör toppskiktet hos Affiliator. Jag misstänker att det finns ett fåtal affiliates som tjänar riktigt bra där, men att de allra flesta kanske omsätter 100 kr eller mindre per månad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Med vettiga menar jag såna som kan generera mer än kanske ca 3-5 sales per månad. Om en affiliate genrerar 1-2 sales så kan det vara slumpen, egna köp, men kan man hålla en lite högre nivå varje månad så har man väl iaf skaplig kvalite och nivå på trafiken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
robertsson.... du är garanterat inne på något med för liten marknad...
Det finns väl en orsak till att många program både kör double affiliator, TD och kanske något till samtidigt. Blev dock riktigt förvånad över det mycket låga antalet affiliates som finns. Vaskar man bort dubbletterna som även dom är reggade hos flera företag så kanske vi hamnar på ett snitt på 2-3000 affiliates/företag. Tvättar man sedan bort dåliga affiliates som genererer resultat som det knappt ens är värdt att snacka om så blir ju resultatet skrämmande lågt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stämmer bra.... har ännu inte kört något själv men precis som du hjälp flera företag
med deras affiliatesatsning och det är precis som du säger man behöver inte mer än en hand för att räkna dom affiliates som genererar resultat värda att prata om... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|