FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur länge måste jag vänta innan min sida finns med i dmoz?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad gör dom?
Hur svårt kan det vara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En sak som är mer oroande är ju att deras så kallade redaktörer ibland verkar partiska, och väljer bort webbplatser som konkurrerar med sina egna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att vara redaktör där är ett frivilligt arbete utan betalning. Kan tänka mig att alla redaktörer inte lägger ner hela sin själ där. De lär få in en hel del länkregistreringar och det finns många kategorier som saknar redaktör, vilket innebär att andra redaktörer som redan kanske har fullt upp med sina egna kategorier ska leta sig ner i djunglen av kategorier och kanske stoppas på vägen då hela tiden nya länkregistreringar kommer in. En teori bara... Dessutom är det sommartider, vilket inte hjälper. Ett sätt att komma med kan vara att registrera sig själv som redaktör och göra lite frivilligt arbete samt lägga till sin egen länk. Detta är det nog redan många som gör, vilket kanske är orsaken till att det kanske kan förekomma det MissDomain skriver: Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
Jag har varit redaktör på ODP i över 5 år nu.
Redaktörsrbetet är precis som ric säger ett frivilligt arbete. Mycket av problemet med ODP är just att det finns för lite redaktörer. Mängder av dom som ansöker om kategorier håller dessvärre inte måttet, m a o förstår inte hur nogranna dom "meta radaktörer" är som godkänner/stänger av missbrukare. Det är en jänhård kontroll på oss redaktörer, dock finns det säkert redaktörer som gör precis som ni säger. Blir redaktörer, gör lite editeringar och lägger in sin egna hemsida (helt tillåtet om man håller sig till reglerna) men lägger sedan av. Att redaktörer avslår registreringar för att dom är konkurrenter tror jag knappast på. Men, det kan säkert förekomma en och annan oseriös redaktör men han/hon blir inte långvarig isåfall. BLI REDAKTÖR SJÄLV och var med och bygg den mest seriösa/största katalogsökmotorn på nätet. Börja med en regional (er egna) liten kategori med få länkar. Var helt ärlig när ni ansöker, även om motivationen är att så med sin egna hemsida. Välj ut 3 st mycket bra relevanta hemsidor för kategorin. Beskriv hemsidan och innehållet, inte företaget. Var mycket noga med grammatiken och punktationer mm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har funderat på det hur länge som hälst, altså att bli redaktör på dmoz. Men har aldrig orkat ta tag i det och det har mer eller mindre fallit i glömska. Trotts att jag själv ofta använder dmoz-data på mina webbsidor. Tack för att ni tog upp det, har nu ansökt om att bli redaktör.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Allvarligt talat, hur många webbanvändare går egentligen till dmoz eller vet vad dmoz är över huvud taget? Är det någon som över huvud taget kan peka på trafik kommandes därifrån? De flesta av mina besök kommer ifrån direktinmatning av urler eller från sökmotorer. Driver man en butik så kanske det kan vara värt att finnas på sidor som kelkoo eller liknande, men rena länksamlingar i tror jag inte det är många som besöker regelbundet. Finns det något att tjäna på det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|