FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag undrar om google uppfattar ett domännamn som tex.
nu-i-radio.info uppfattar google detta som "nu i radio" eller känner google utav - - - och tänker att detta är nu+i+radio... dvs 3 ord som inte är sammankopplade utan har bindelsträck mellan sig? en sökning på nu-i-radio ger ju nedprioriterar google domännamn med bindelsträck? Tacksam för svar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det bör det inte göra nej, man använder + och -(minus, inte bindesstreck) i googlesökningar för att inkludera alt. exkludera vissa ord i sina sökningar.
"hej på dig" och "hej+på+dig" är samma sökning, men inte "hej-på-dig". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
det jag egentligen vill ha svar på är om ex.
http://www.nu-i-radio.info bidrar till att öka träffarna på en sida som vill vara optimerad för google-sökordsfrasen 1: nu i radio 2: "nu i radio" Om den bidrar så undrar jag till vilken grad. Således undar jag om det är lönsamt att använda sig av ett domännamn med bindelsträck för att komma bra till i rankingen på en sökordsfras innehållande samma ord men utan bindelsträck?. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
I själva länkar osv tror jag att - räknas bort, dock text på själva sidan indexeras -.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
I slutet av förra året bannade google domännamn som hade sökfraserna i domännamnet. Verkar som det bara innefattade kommersiella sökord. Jag åkte hur som helst ner från 1:a till 100:e på en fras(innehöll ordet dvd, ett bindestreck, och ett annat ord). Dock ligger jag fortfarande bra till på en annan fras som jag har i ett domännamn. "free-sökord2.net".
Min slutsats är att antingen blir du straffad för det, om inte, så får du iallafall ingen vidare större knuff.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Hmdidum.. jag vet en sak om det där.. och det är att ifall du söker på tex
"site:www.din-domän.se domän" så kommer ordet "domän" att highlightas i din url på sökresultatsidan. Det är jhu rätt så trevligt. Sen om du får en boost på ordet "domän" vetefan.. iaf inte ifall du inte har relevanta inlänkar och material på sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Antingen utrycker du (Jens) dig på ett sätt som jag inte förstår eller så är min åsikt motsatt. Fortfarande finns en fördel i att ha sitt/sina primära sökord i sin domänadress. Kan du ge ett exempel på en sajt som Google "bannade" för en "bindestrecks-domän" med ett av sina primära sökord/fraser i domännamnet? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|