FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
Min kund har fått ett intrång på sitt webbhotell. Allt innehåll på servern är raderat och det kan eventueltl finnas känslig information på webbmailen. Kund kontaktar mig och vi vet vem det är som har gjort det. Det är även polisanmält. Kund ber mig kontakta one och jag gör det. Jag beskriver händelsen och de kommer med den dumma kommentaren "are you the one ho has hacked the website" <_< Jag förklarar en gång till och till slut förstår den trögfattade supporten. De kan skicka nytt lösenord, men jag förklarar att kund inte kan komma in på kontrollpanel eller logga in på sin webbmail pga av han som gjort intrånget har ädnrat lösenord. Jag ber de därför att ringa kund och bekräfta historien och så kan de faxa eller vid samtal i tele säga ett nytt lösenord till kund. de går inte på några villkor. Då ber jag one att ändra lösenorden på allt helt och hållet så att den som har gjort intrång inte kan komma in igen och ladda upp massa trams på servern. Det är trots allt en företagssida som har viktiga kunder och många besökare. Det går inte heller. Så därför får man skicka per brev en kopia med id handlingar och förklara allting och det kommer ta cirka fem dagar tills brevet når one. Under tiden kan vad som helst laddas upp och gud vet vilken information han kommit över via kunds e-post. Så vad kan vi göra? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lider med dig. Det är i sådana fall man måste hjälpa till även om det tar tid att reda upp sådana problem.
Byta webbhotell är ett bra tips. Är det .se domännamn så kan det gå väldigt snabbt att flytta. Kommer ni åt den e-postadressen som användes i kontakt med ONE så kanske det kan lösas ändå om de skickar nytt lösenord till denna? Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annars hade vi självklart rekomenderat ett svenskt hotell åtminstonde. Problemet är att vi inte gör det då lösenordet troligtvis är ändrat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan ni inte faxa in det? Då brukar det gå snabbare.
Eller var det inte tillåtet? De verkar ändå ha skärpt till sig lite om de kräver id-handlingar nu. Tidigare (3 månader sen) räckte det med ett brev och en namnteckning av personen som registrerade kontot för att byta e-postadress för kontot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det gick bra att faxa in det, men problemet är att kund inte har någon fax. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Gå till närmsta bensinmack. Kostar typ 1 krona att faxa där. Alternativt posten eller liknande.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men tiden finns tyvärr inte för vissa. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nej, det är ju klart att man inte har tid att gå iväg och skicka ett fax när lösenord till hemsidan och mail är på drift..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De har haft stora problem med social engineering, förut räckte det med ett telefonsamtal för att ändra lösenord/kontaktuppgifter. Jag tycker det är bra att de har skärpt sig, och som sagt; finns det inte tid att skicka ett fax så är det inte viktigt.
Edit: saknat ord |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|