Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero - oprofessionellt hanterande

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-04, 08:32 #1
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
Nykomling

Nu har Binero gjort en förändring i sina betalningsvillkor utan att informera någon eller uppdatera sina avtalsvillkor. Om de anser sig inte ha fått betalt för en faktura (även om det kan vara så att det är felaktigt) så stänger de numera av kundens webbplatser efter 7 dagar, utan att skicka någon påminnelse eller på annat sätt förvarna ägaren per mail eller liknande innan.

Ett normalt, professionellt, företag skickar ett meddelande efter ca. 7 dagar där företaget meddelar att fakturan enligt deras noteringar fortfarande är obetald och att man skall kontakta dem om något är oklart. Binero å andra sidan stänger istället alla domäner för publik access med ett meddelande om att kontot är avstängt utan någon förvarning. Varken i Bineros avtalsvillkor eller på deras fakturor finns information om detta och konsekvenserna blir att om något blir fel med betalningen så får du som kund hos dem inget meddelande utan upptäcker bara att dina webbplatser stängts ner en dag vilket kan vara förödande om du har en företagswebbplats! Otroligt oprofessionellt och det innebär att man inte kan använda Binero för annat än privata webbplatser utan viktig trafik/kunder.

Har någon annan råkat ut för detta?
Drezzzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-04, 09:39 #2
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Jag har för vana att alltid boka in mina fakturor för betalning direkt när jag får dem, så jag har inte råkat ut för detta :P Tvärt om, så tycker jag faktiskt att Binero har bra service. Nästan aldrig kö på telefonen t.ex. Svarar relativt snabbt på mail och så. Men de klart, en påminnelse per mail är ju inte så svårt att skicka ut.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-04, 10:29 #3
Nykomling

Nykomling

Håller helt med dig, de har varit bra tidigare men den senaste tiden har de försämrats på flera punkter, bl.a. har det varit långa svarstider på email, problem med deras fax vilket fördröjt ärenden och nu senast alltså en ändring i avtalsvillkoren utan någon som helst information vilket inte är acceptabelt.

Det de inte verkar förstå är att man inte stänger ner en verksamhet på så lösa grunder, jämför ex. med hur en hyresvärd skulle låsa igen en butik som de anser inte har betalt hyran på ett par dagar, utan att ens kontakta butiksinnehavaren...helt otroligt! :angry:
Oläst 2008-06-04, 11:18 #4
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Medlem

Idag skedde en större avstängning i våra system, konton med förfallna fakturor stängdes av redan efter 7 dagar istället för de 14 som är brukligt. Inte heller några påminnelser hade gått ut som de skulle. Felet berodde på ett mänskligt misstag och ett missförstånd internt hos oss.
Vi ber om ursäkt för det inträffade, vi har nu öpppnat samtliga konton och vi arbetar på att se över våra rutiner.
Bland annat kommer vi att i fortsättningen ha följande rutiner:

1. Konton stängs av först 14 dagar efter förfallodatum.
2. Första påminnelsen skickas ut 1 dag efter förfallodatum via brev samt e-post.
3. Andra påminnelsen skickas ut 7 dagar efter förfallodatum via e-post.

Vi ber åter igen om ursäkt för det inträffade.

Mvh
Anders Aleborg, VD
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-04, 11:40 #5
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Reg.datum: Jan 2007
Det som har blivit sämre också är bland annat faktura avdelningen, nu vill dom inte makulera fakturor om man ringer till dom, fick en faktura som såg skum ut och fick inte direkt ett svar ifrån personen som svarande utan han trodde det var en gammal faktura för år 2, vilket jag tycker såg skum ut då det inte står någonstans att det är en ny eller gammal faktura för år 2, vilket var vara rörigt, nu har jag mailat er igår om den, fårse om ni makulerar den via mail.

// Fredrik Jönsson
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-04, 11:48 #6
Medlem

Medlem

Fredrik, vår personal har stränga order om att inte makulera några fakturor utan detta måste eskaleras till vår ekonomiavdelning(Göran). Om detta ej har gjorts så är det självklart beklagligt och du får gärna maila mig den information du har om ärendet så ska jag se över det.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-04, 11:53 #7
Nykomling

Nykomling

Jag tror att problemet kan bero på att de har växt relativt snabbt och därför har de inte kontroll på verksamheten längre vilket är beklagligt och det drabbar kunderna i hög grad. Ett professionellt företag försöker då i möjligaste mån upprätthålla en god kundrelation när problem inträffar då de inser att kunderna är företaget, men tyvärr har den insikten inte ännu nått Binero.

Vi hoppas på snar bättring!
Oläst 2008-06-04, 13:46 #8
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag tror att Binero hanterar sin otroligt goda tillväxt på ett väldigt tillfredställande sätt. Det är åtminstone vad merparten av våra kunder och vår interna statistik (över antalet hanterade ärenden, med tillhörande tidskontroller) säger. Men på inget sätt är Binero felfritt och förbättringarna inom företaget är en ständigt pågående och väldigt högprioriterad process. Alla kommentarer om oss, oavsett om de är negativa eller positiva, är alltid tacksamma för vår verksamhet.

De som är mer intresserade av ovanstående missöde kan jag rekommendera ett besök i vår blogg. Där har vi, som vanligt, helt öppet förklarat det fel som inträffade i morse och de åtgärder vi har vidtagit för att undvika liknande saker i framtiden.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017