FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min står fortfarande stilla
![]() Att det kan bli fel kan jag ta, men att inte få kontakt/svar är inte bra. Gottfrid brukar ju alltid svara dygnet runt, hade de firmafest igår? Jag ska åka bort idag och det känns inte direkt toppen att servern är nere och att det inte går att få tag på någon... (jag har mejlat alla mejladresser och lämnat meddelanden på alla olika nummer...) edit: nu kommer taxin till arlanda om 20 min, hade hoppats på lite kvalitetstid m barnen innan jag åker iväg istället för att mecka med detta... om någon har alternativa telefonnr eller kontaktvägar till prq, skicka gärna ett pm eller mejl/tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gottfrid var vaken runt 11:30 på IRC alla fall
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var lätt att missförstå vilka servrar som skulle beröras av nertiden eftersom subnätmasken var /22, dvs det var inte bara x.x.x.* som berördes vilket är lätt att tro om man inte har koll på subnetting.
Själv missade jag tidsangivelsen i ärenderaden. Den av mina coloburkar som berördes var nere till ca klockan 02, totalt drygt 5 timmar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tillbaka hemma igen. K från prq ringde mig vid 13-tiden, precis innan planet skulle lyfta och bad om ursäkt för sina 10 missade samtal från mig (han såg nog fel på en nolla, minst 100 var det nog snarare...
![]() Det gick alltså bra tillsut, men servern fick nertid på nästan 24 timmar vilket förstås inte är direkt önskvärt.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu är prq nere igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En av mina burkar var nere i 17 minuter, den andra drabbade inte alls. Detta enl Pingdom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilket var helt fel. Det var bara grannburken som kom upp (mäter den också).
Ingen info, inga svar på mail, ingen som svarar på telefon.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
för mig var det inte helt nere, men otroligt långa svarstider och mycket packetlosses under en halvtimme igår kväll, sedan kom det igång ordentligt igen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var tydligen en ddos-attack som gjorde att det gick segt / var nere igår. Min servers ip nullroutades i samband med det och inte förrän jag fick tag på gottfrid så löste det sig - det var inte min maskin som var målet för attacken. Surt att det ska behöva ta ett dygn innan allt kommer igång.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Japp var DDoS, vet vad som var målet och vilken ungj*vel det var med. Jag fick även DDoS samtidigt senare på kvällen av samma person.
Ingen skada för mig i stort sätt, bara lite över 1.2Gbit som kom mot mig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|