FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lagen heter Retentionsrätten, två oberoende advokater gav mitt bolag samma svar/rätt när jag hade inte kund som inte kunde betala för sig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Retentionsr%C3%A4tt -T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kom nyss hem från PRQ efter att ha hängt där halva kvällen. PRQ är PRQ helt enkelt och jag gillar det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tyvär också upplevt detta med att nätet går å dör med jämna (ojämna mellanrum). Har än så länge inte brytt mig om att ta ut någon statistik eller så på det, men det brukar vara några gånger i veckan som det är små korta stop. Har lite grejer stående där och tycker att PRQ är kanon att ha att göra med, men senaste månaderna har det som sagt var blivit många gånger då inga av mina grejer där har gått att nå, och samtidigt har det heller inte gått att nå www.prq.se
Hoppas verkligen att man har några planer för att komma tillrätta med det, för det är lite tråkigt om nätet dyker några gånger i veckan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: Så frågan är vad lactoz egentligen menade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att han menade att nätet verkar gå ner under en tid av ca 20 minuter, minst en gång i veckan. Det är iaf vad jag har upplevt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det jag skulle fundera på när det gäller PRQ är att kan man lita på att inte polisen springer dit och tar servrarna eller dylikt. Har ju hänt tidigare och första meningen på deras hemsida visar också på deras inställning:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ajdå en felskrivning orsakade mycket fundering!
Jag menade att nätet går ner under en tid av ca 20 minuter, minst en gång i veckan. Och uttöver det några 10sek->1min nergångar ett par gånger i veckan. När det sker så verkar hela PRQ dö.. alla servrar jag vet står på PRQ är oåtkomliga inklusive prq.se Ibland kommer ett PRQ Mass Mail med information om varför.. men oftast inte, och ibland undrar man om det nånsin kommer upp igen nu när anakata verkar vara spårlöst försvunnen. Sedan är det allmänt känt att PRQ hostar många "skumma" webbsidor vilket kanske gör dem till en attraktivt DDoS-måltavla. Jag råkar ha co-location hos patrikweb som jag tror har haft 100% uptime senaste månaderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan bekräfta ovanstående text. Nätet dör nån gång/vecka.
Allt inom deras iprange dör, även DNSer, prq.se samt alla övriga tjänster såsom VPN. I övrigt håller PRQ riktigt bra service. Fredrik som jobbar där är även en mycket trevlig kille, hjälpsam och duktig! Varit på besök i deras hall och det va absolut inga problem. Många plus från mig, rekommenderas starkt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men varför rekommenderas PRQ om ni vet att nätet dör en gång varje vecka och då upp till 20 minuter? Det känns ju lite skumt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
För min del är det inte acceptabelt att nätet dör som det gör. Jag har än så länge bara konstaterat att så är fallet.
Jag hoppas att man från PRQs sida ska kunna svara på det mail jag skickat dem om problemet. Jag hoppas verkligen att de reder ut problemet, för i övrigt har allt varit kanonbra och trevligt folk och allt annat har funkat klockrent fram tills för ett par veckor sedan. Får ringa dem om jag inte får något svar i veckan på mailen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|