FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oavsett vad så måste man ha en kötid från 80-talet i Stockholmsbostadskö för att få en lägenhet i innerstaden, förutom Hammarby Sjöstad (inte innerstan iaf)
![]() Eftersom det är så attraktivt att bo innerstan så är det inte mer än rättvist att det blir dyrare att bo där oavsett om man köper bostadsrätt eller hyr. Fördelen är att kötiden blir mindre också, samtidigt som det blir attraktivare att bo i förorterna eftersom det blir billigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
[quote]Originally posted by myapp@Apr 28 2008, 13:36
Citat:
Jag tycker det är bra att det finns regleringar av bostadsmarkanden, jag tycker det är bra att man låter skattemedel subventionera byggande av nya bostäder. Jag tycker att läget och skicket ska spela in på priset för en hyresrätt. Så fungerar det redan idag på hyresmarknaden, däremot tillämpas "lägesdelen" i större omfattning idag bara i ett fåtal städer, bland annat Malmö och Karlskrona. Ett bra bostadsbestånd består både av hyresrätter som "alla" ska ha råd att bo i, och bostadsrätter för de som vill det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
|
Citat:
Billigare än idag, nej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen udrar jag hur det ska genomföras rent praktiskt, ska man höja priserna så mycket att man har 0st i kö? och så fort man har en kö på 1person ska han kunna lägga ett "bud på hyran som göra att dom som bor där måste "matcha" det? sen tycker jag vi ska ha marknadspriser på sjukvård också, betalar man bäst för man vård först..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Nä, men allvarligt talat, visst har du rätt. Följden av att bara låta de som har råd att bo där de vill, blir att samhället i det långa loppet förlorar på det. Ökad segregation, fler slumområde där fastighetsägarna inte har råd att satsa eftersom hyran är "låg" osv. Jag tror utan tvekan att det är en negativ samhällsutveckling. Översätt argumentet till skola, vård, el, bredband och liknande, och smaka på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
|
Citat:
Efterfrågandeöverskottet är bland annat hur många som står i bostadskö till det aktuella området och en matematisk beräkning av värdeskillnaden mot bostadsrätter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
ahja.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|