Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Snapback

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-10, 09:55 #41
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Jul 9 2008, 23:48
Jag håller med JonathanS om att det skulle vara synnerligen intressant att veta av er (Emil_P + vem det nu är som står bakom Snapback AB), så att man (läs slutkunder) inte låter sig invaggas i förhoppning att man ska få domännamn man snapbeställt hos något/några andra ombud..
- om dessa ombud i sin tur sålt sitt snappande åt Snapback.se
Men så är det väl inte.. eller hur Emil_P?
Vi har en sekretessklausul som säger att vi inte får gå ut med vilka ombud vi använder oss av. Dom ombud som valt att gå med har ingen anledning till att sälja till andra, och det finns även en paragraf i vårt avtal som reglerar detta.

Jag kan också passa på att berätta att inom kort kommer vi börja publicera användarnamn på de tre högsta budgivarna. Det har varit en del skitsnack om att det är oseriöst av Snapback.se att inte visa vem som budar, och det är viktigt för tjänsten att den upplevs seriös av ALLA. (Dock vet jag att hur man än bygger så är det alltid 1% som ändå sitter och gnäller i ett hörn)
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 10:37 #42
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Emil_P@Jul 10 2008, 09:55
Dom ombud som valt att gå med har ingen anledning till att sälja till andra, och det finns även en paragraf i vårt avtal som reglerar detta.
Intressant i så fall att dem erbjuder det. Men jag får intrycket av att ni är seriösa så jag gissar att det är mest en tidsfråga innan ni sett till att alla läst och förstått era avtal - dvs att det handlar om barnsjukdomar.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 11:41 #43
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by wwww@Jul 9 2008, 21:11
Nu lever vi väl (och vill vi väl leva - dom flesta av oss) i en marknadsekonomi. Då är det väl allmänt accepterat att utbud och efterfrågan styr pris.

Att den som har mycket pengar kan köpa mer än den som har lite pengar, tja, det är väl också allmänt accepterat.
Absolut, och det har jag inga problem med, men då talar vi om 2 olika saker, det ena är rättvist och det andra är en logisk följd av det system som råder (och vi kanske inte ska ge oss in på frågan om kapitalism är rättvist, om alla har samma möjligheter)...

Det är väl kanske så enkelt att alla utom Binero (och kanske även dom, vad vet jag) jobbar aktivt för att regga domäner åt snapback.se, det vore konstigt annars, om JAG hade den typen av företag, och såg att snapback hade en köpare på en domän för 40.000 så vore det ju konstigt om jag inte försökte regga den för 100 kr och sälja den till Emil för 20-30k.....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 11:44 #44
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by Emil_P@Jul 10 2008, 08:55
Vi har en sekretessklausul som säger att vi inte får gå ut med vilka ombud vi använder oss av. Dom ombud som valt att gå med har ingen anledning till att sälja till andra, och det finns även en paragraf i vårt avtal som reglerar detta.
Ja, det är klart. De ombud ni anlitar får ju provision på lyckade snapbacks. Det säger sig själv att varken ni eller dem vill skylta med det. Snapback.se är ju trots allt bara en mellanhand som binder upp snapback-ombud och trissar upp priset på frisläppta domännamn.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 12:05 #45
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by gummianka@Jul 10 2008, 10:41
Det är väl kanske så enkelt att alla utom Binero (och kanske även dom, vad vet jag) jobbar aktivt för att regga domäner åt snapback.se ...
Binero har inget samarbete med snapback.se. Vi har blivit tillfrågade om det, men jag tackade givetvis nej till det. I mina (och andras) ögon finns det väldigt suspekta aktiviteter (bakom ridån) hos snapback.se. Att deras affärsupplägg (med uppbindning av ombud) liknar en kartell hjälper inte saken heller. Men men, vi får väl se hur länge de kan hålla på så här.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 12:08 #46
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Internet Swedens avatar

Citat:
Vi har en sekretessklausul som säger att vi inte får gå ut med vilka ombud vi använder oss av.
Dom ombud som valt att gå med har ingen anledning till att sälja till andra, och det finns även en paragraf i vårt avtal som reglerar detta.
Ja det var väl iofs ett väntat svar av dig, på samma sätt som jag gissar att du av sekretessskäl "inte kan" uppge vem som äger och står bakom Snapback AB/snapback.se eller för den delen vilket/vilka ombud ni "äger"..
Vad sedan ditt påstående beträffar om att kontrakterade ombud inte har anledning att sälja genom annan kanal, kan det ju knappast stämma (Jag trodde att det var icke-exklusiva avtal ni hade med de anslutna ombuden - det har du iaf skrivit tidigare)
Sedan är det väl rimligt att tro att de anslutna ombuden får nån typ av cut/provis av uppnått bud på snapback.se - är då ombudets snapbackpris högre gentemot hans egna kunder finns det väl snarare ingen anledning till varför hans skulle gå via Snapback.se, förutom kanske vad gäller försök på en handfull domäner per månadssläpp.

Citat:
Jag kan också passa på att berätta att inom kort kommer vi börja publicera användarnamn på de tre högsta budgivarna. Det har varit en del skitsnack om att det är oseriöst av Snapback.se att inte visa vem som budar, och det är viktigt för tjänsten att den upplevs seriös av ALLA. (Dock vet jag att hur man än bygger så är det alltid 1% som ändå sitter och gnäller i ett hörn)
Betr. "1% skitsnackare", så är det väl snarare så att det är i det närmaste 90% av tjänstens användare (fiktiva domänregistranter borträknade) som ifrågasatt och efterfrågat detta, däremot inte av mig vad jag kan komma ihåg i det fall syftningen skulle vara avsedd i min riktning.
Men det är väl bra att ni rättar till det som era kunder ser som brister, på samma sätt som ni numera tydligen rättat till så att det går att lägga ett bud över 9999 SEK - Det var ju väldigt lyhört av er!

Min högst personliga åsikt är att Snapbacks engagemang att framöver visa användarnamnen på de tre högsta buden är en avancering i rätt riktning till en nivå i klass med bideazy.com - keep it up!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 13:16 #47
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Intressant i så fall att dem erbjuder det. Men jag får intrycket av att ni är seriösa så jag gissar att det är mest en tidsfråga innan ni sett till att alla läst och förstått era avtal - dvs att det handlar om barnsjukdomar.
Vilka ombud syftar du på?

Citat:
Originally posted by -JonathanS@Jul 10 2008, 11:44
Snapback.se är ju trots allt bara en mellanhand som binder upp snapback-ombud och trissar upp priset på frisläppta domännamn.
Vi binder inte upp några ombud, alla ombud får själv välja hur dom vill snapbacka sina domännamn. Dom ombud som väljer att gå via oss får dock inte ta emot ordrar från andra håll, jag tycker det bara är sunt förnuft?

Citat:
Originally posted by -JonathanS@Jul 10 2008, 12:05
I mina (och andras) ögon finns det väldigt suspekta aktiviteter (bakom ridån) hos snapback.se.
Suspekta aktiviteter (bakom ridån), underbart att du försöker smutskasta mitt företag bara för att jag erbjuder en bättre tjänst.

Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Jul 10 2008, 12:08
...jag gissar att du av sekretessskäl inte kan uppge vem som äger och står bakom Snapback AB/snapback.se eller för den delen vilket/vilka ombud ni äger.
Enligt svensk lag så måste man dela med sig av aktieboken ifall någon vill se ägare av ett bolag, så det är inga konstigheter.

Citat:
Vad sedan ditt påstående beträffar om att kontrakterade ombud inte har anledning att sälja genom annan kanal, kan det ju knappast stämma (Jag trodde att det var icke-exklusiva avtal ni hade med de anslutna ombuden - det har du iaf skrivit tidigare)
Sedan är det väl rimligt att tro att de anslutna ombuden får nån typ av cut/provis av uppnått bud på snapback.se - är då ombudets snapbackpris högre gentemot hans egna kunder finns det väl snarare ingen anledning till varför hans skulle gå via Snapback.se, förutom kanske vad gäller försök på en handfull domäner per månadssläpp.
Vore bra om du sluta spekulera. Våra regler är tydliga, om ombud vill använda vår tjänst får de inte ta emot bud för samma domännamn från annat håll. men dom väljer själva IFÖRVÄG vilka domäner som skall gå via oss och via dom.

Citat:
...det väl snarare så att det är i det närmaste 90% av tjänstens användare (fiktiva domänregistranter borträknade) som ifrågasatt och efterfrågat detta, däremot inte av mig vad jag kan komma ihåg i det fall syftningen skulle vara avsedd i min riktning
Jag syftade inte på någon speciell person, utan mer en åsikt baserad på mina erfarenheter kring alla andra projekt jag startat och drivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Min högst personliga åsikt är att Snapbacks engagemang att framöver visa användarnamnen på de tre högsta buden är en avancering i rätt riktning till en nivå i klass med bideazy.com - keep it up!
Skönt med lite ros, känns annars som dom flesta ger en ris när man tar fram en bra tjänst.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 15:07 #48
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Bryter inte alla ombud som samarbetar med snapback ab deras avtal gentemot iis?
De får ju inte pyssla med domänhandel indirekt vilket en auktion borde klassas som?
Samt att detta knappast kan gynna Sverige vilket också ingår i avtalet om jag fattat rätt.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 16:55 #49
victor- victor- är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
victor- victor- är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Domänhandel? I och med att domänen aldrig är i ombudets ägo så kan det knappast klassas som det.

Jag skulle vilja påstå att det är IIS jobb att "gynna Sverige", medans det är ombudens roll att registrera domäner i enlighet med reglerna som IIS satt upp.
Vilket dom iofs. indirekt gör, då domänregistreringarna genererar inkomster till IIS.
victor- är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-10, 18:38 #50
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by victor-@Jul 10 2008, 16:55
Jag skulle vilja påstå att det är IIS jobb att "gynna Sverige", medans det är ombudens roll att registrera domäner i enlighet med reglerna som IIS satt upp.
Vilket dom iofs. indirekt gör, då domänregistreringarna genererar inkomster till IIS.
Ehh då känner jag att jag behöver ställa frågan varför ni då skriver:
Citat:
Tillsammans med .SE arbetar Granslosa System GSYS HB för en positiv utveckling av Internet i Sverige, till nytta för användare och samhället i stort. Nöjda domännamnsinnehavare, oavsett om dessa är stora organisationer eller privatpersoner, är vårt gemensamma mål.
http://www.gsys.se/iis.html

Är det bara för syns skull eller för att ni efter den texten garderar er med:
Citat:
Gsys Säljer idag inte några domäner till kunder vi inte har partneravtal med.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017