FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() Han beskrev hur han ville ha den och jag jobbade efter det. Kund var nöjd och jag fakturerar. Efter en månads tid så ser jag att betalningen inte har kommit in. Jag skickar en påminnelse (utan påminnelseavgift), väntar 10-dagar men fortfarande ingenting. Nu skickar jag ut en påminnelse med en extra avgift på 50kr. Skickar även påminnelserna per e-post. Nepp, ingenting kommer in där heller. Skickade iväg en till påminelse där det även stod att det kommer bli ett ärende för inkasso om inte pengarna kommer in snarast. Nu ringer kunden upp mig och är fly förbannad: ring ring Hallå? Du tar ut XXXX summa för arbetet och nu vill du ha moms också - Hej, lugna ner dig, vem är det jag talar med? XXXXXXX - Okej, hej! det är inte jag som ska ha momssumman utan det är statens som ska ha dessa pengar. Ja, självklart, men varför talar du inte om för mig att priset är exklusive moms. - Det står klart och tydligt i avtalet att, alla priser är exklusive moms om inget annat anges. Det står ingenting där. - kolla rad 4. Okej men kan du inte ta bort påminnelseavgiften, det är för mycket tycker jag. - Det kan jag tyvärr inte göra, då du haft den tid på dig att betala in pengarna och vi har försökt nå dig via e-post och skickat ut påminnelse utan avgift innan. Du ska få dina jävla pengar, detta ska jag komma ihåg. - Ursäkta? vad menar du med det? Jag är ingen jävla svenne att ha att göra med. - Okej? Sen blev jag klickad <_< Får sedan ett e-post om att h'n kommer att betala in summan enligt sista fakturan (påminnelsen). Har ni också haft sådana omöjliga kunder? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såna kunder vill man bara bli av med. Kom ihåg det här om han/hon hör av sig igen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Undra hur sådana människor egentligen mår?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det är sådana människor som gör så att man tappar lusten för att fortsätta.
Glömde även nämna (ej viktigt igentligen) att kunden fick reducerat pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte skoj sånt där och jag förstår din reaktion...
Har du kikat på någonting som Payson när det gäller just hemsidor? Dom fungerar som en slags garanti mellan köpare och säljare så båda kan vara säkra på att få det dom vill ha utan sånt trassel...Du börjar jobba när dom satt in pengar, Payson behåller pengarna tills kunden säger att produkten leverats och dom är nöjda, annars betalas pengarna tillbaka... Håll humöret uppe och kom ihåg att eftersom livet går i vågor så betyder en sådan här djupdykning att du kommer att ha en riktigt bra dag framöver ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Faktura -> påminnelse -> intrum
Gör det på automatik, när du mailar och ringer osv blir det här med betalning så personligt. Enkel regel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Bara att dra iväg till inkasso så betalar dom direkt ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Mortekai Smart sätt, verkligen.
Men jag jobbar som så att jag gör klart uppdraget efter kundens behov och tar betalt efter att arbetet är klart. Palmik : Det är en rätt så nystartad firma, så man får vänta lite med förskottsbetalningar. ![]() JonathanS: Ja självklart är det så ![]() ![]() Att bli hotad till livet skulle vara väldigt jobbigt, som tur han jag inte bli det nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pokerstjärna:
Problemet började inte med att kunden inte betalade fakturan... Problemet började med att du plockade in kunden från första början! ![]() Det jag försöker säga är att om kunden tycker en påminnelseavgift på 50 kr är/känns för mkt. så jobbar du med största sannolikhet med fel sorts kunder! Satsa på de som har $$$ och som själva tagit fram en vettig grundplan =) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|