FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() Han beskrev hur han ville ha den och jag jobbade efter det. Kund var nöjd och jag fakturerar. Efter en månads tid så ser jag att betalningen inte har kommit in. Jag skickar en påminnelse (utan påminnelseavgift), väntar 10-dagar men fortfarande ingenting. Nu skickar jag ut en påminnelse med en extra avgift på 50kr. Skickar även påminnelserna per e-post. Nepp, ingenting kommer in där heller. Skickade iväg en till påminelse där det även stod att det kommer bli ett ärende för inkasso om inte pengarna kommer in snarast. Nu ringer kunden upp mig och är fly förbannad: ring ring Hallå? Du tar ut XXXX summa för arbetet och nu vill du ha moms också - Hej, lugna ner dig, vem är det jag talar med? XXXXXXX - Okej, hej! det är inte jag som ska ha momssumman utan det är statens som ska ha dessa pengar. Ja, självklart, men varför talar du inte om för mig att priset är exklusive moms. - Det står klart och tydligt i avtalet att, alla priser är exklusive moms om inget annat anges. Det står ingenting där. - kolla rad 4. Okej men kan du inte ta bort påminnelseavgiften, det är för mycket tycker jag. - Det kan jag tyvärr inte göra, då du haft den tid på dig att betala in pengarna och vi har försökt nå dig via e-post och skickat ut påminnelse utan avgift innan. Du ska få dina jävla pengar, detta ska jag komma ihåg. - Ursäkta? vad menar du med det? Jag är ingen jävla svenne att ha att göra med. - Okej? Sen blev jag klickad <_< Får sedan ett e-post om att h'n kommer att betala in summan enligt sista fakturan (påminnelsen). Har ni också haft sådana omöjliga kunder? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|