FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De flesta föredrar nog telefon över mail när man ska ringa
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns människor i samhället som inte har det allt för lätt, jag har själv en i min närhet som ibland bara kan låta sin ilska gå ut över helt fel människor... Försök ignorera dessa människor, trots att det är svårt! Det är deras problem att handskas med, förhoppningsvis bättrar de sig.
Men knepigt är det! Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Nykomling
|
jobbigt värre
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kan väl inte vara fel om man bygger in i sitt system att det stängs av t.ex. en viss tid efter leverans om fakturan inte betalas. Det kan vara något som automatiskt sker om funktionen inte avaktiveras efter det att fakturan har betalats.
Men man bör verkligen se upp med ett sådant förfarande, eftersom det kan orsaka skada hos kunden som då i sin tur stämmer en för att t.ex. inkomstbortfall. Men är det klart och tydligt angivet i avtalet och att skadestånd vid avstängning inte kan se så borde det inte vara något problem. Jag tror - vilket jag har skrivit om tidigare - att många "enmanskonsulter" eller "enmanswebbutvecklare" inte täcker upp sina rättigheter på rätt sätt. Det skulle inte vara helt fel om vi på WN kanske kunde sätta ihop ett standardavtal som kan användas vid konsultupdrag. Det är alltid skönt att ha något att stödja sig på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som det sagts
Det FINNS faktiskt människor som inte har riktigt samma syn på verkligheten som oss andra. Ett exempel ur min vecka: kund anser att han inte skall betala för hela jobbet, men tycker att en avbetalningsplan på tramspengar / månad med start sista maj är en bra idé. I samma veva så kontaktar kundens FRU mig och ber om ett jobb som hon är villig att betala rimliga pengar för mitt solklara svar är ju såklart: Visst se till så din man är skuldfri gentemot mig så kan vi eventuellt överväga saken sedan.... jag kan ju säga som så att de inte alls förstod det argumentet.. Puckon |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|