FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Betalningsanmärkning är en varningsklocka. Det behöver inte innebära problem, men det kan göra det.
Finns många andra subtila signaler.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Såg att jonny reagerat på det också. Du kan väl inte seriöst mena att du bygger in bakdörrar på det sättet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idag kom inbetalningen in
![]() Dock utan påminnelseavgiften, men det får jag leva med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Det låter nog värre än vad det är. Jag bygger inga tunnlar så jag får totalt kontroll över webbplatserna som det nog gav intryck av att göra. Handlar mer om att t ex påverka vissa filer, Tanken bakom det hela är om jag gör ett jobb, inte får betalt och kunden drar vidare till ett annat hotell så kan jag påverka så dom får problem att använda mitt cms som då är stulet och kan ge ifrån sig ett meddelande i stil med att "detta är en oregistrerad kopia" på varje sida som dom systemet producerar. Vem som helst med lite kunnande i php klarar av att hitta och ta bort den variablen. Så det stoppar ingen och ger inte mig åtkomst till webbplatser.
Självklart försvinner tekniken såfort allt är grönt och fakturan är betald, så det finns inga möjligheter för mig andra personer att påverka i efterhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skönt att du förtydligade, för nu känns det ju mycket bättre...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jihoakim...
Jag är ingen expert på ämnet men är rätt övertygad att om du inte meddelar kunden detta i tex. en offert eller avtal etc och sedan går in och "aktiverar" detta system så kan du få problem med lagen. Du angriper problemet från fel håll. Det är inte kunden som ska behöva ha en sådan "backdoor" i sitt system för att inte du har bra rutiner för fakturering, krav, inkasso osv. En bilmekaniker får inte mixtra med bilen så nåt händer om du inte betalar räkningen... en tv-reparatör får inte trixa med TVn så den slockar om du inte betalar... osv. Eller får o får är väl fel att säga.....Men det hela handlar om och visar på brister i rutiner kring fakturering etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En jämförelse är ju i och för sig kabeltv:n som slutar fungera om jag inte betalar, en del biluthyrningsfirmor som har fjärrstyrda startspärrar så att om ett fordon försvinner eller inte betalas så kan dels spåra det och dels stoppa det...
Jag är kluven i frågan, eftersom jag tycker det är riktigt obehagligt när kunder blåser en leverantör och då kunden sitter med alla kort på handen, det vill säga ma kan inte göra något. Clonix - vänd på frågan, är det leverantören som skall lida för att kunden är ett kräk som inte gör rätt för sig? Det tycker jag är en mer korrekt fråga. Så länge det framgår av avtalet att denna funktion finns med ser jag inte direkt något problem med den. Har man gjort rätt för sig så har man inga problem och i annat fall får man stå sitt kast. Sedan beror det ju helt och hållet på hur detta system man bygger fungerar och hanteras, men kan det stängas av permanent när köparen gjort rätt för sig så är det väl inget att orda om?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|