FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Men håller med, ska man bedriva seriös hosting så ska man inte ha shellaccess alls. Det kommer slå tillbaka så mycket så det inte är sant någon gång. Visst kan man sitta begränsa och ha sig hur mycket som hellst men ändå dumt att riskera alla kunders säkerhet pga 1 person vill ha shellaccess. Då får allt kunden skaffa VPS eller annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
FreeBSD är säkrare av många anledningar, kollade precis och varit max 3 hål i kernel förra året i FreeBSD (Beror på vilken version med). Och något av dom var Ipv6 vilket inte kan ses som ett problem om man nu inte kör Ipv6.
Linux kernel är rörig och stort del är endast massa onödig skit som standard i den, har inte orkat räkna hur många hål det fanns förra året i linux kernel men du kan inte komma så nära som fbsd. Sedan en orsak med är att inte många expolits skrivs till fbsd utan endast till linux. Inget är 100% säkert, men ett kernel hål mindre eller liknande i något system kan vara hur många % säkrare som hellst nästan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag förstår att det är svårt att få ett webbhotell på fötter igen efter en sådan här grej, och jag kan känna delvis sympati med Proinet/okwebhotel trots omständigheterna. Men det är väldigt frustrerande för mig som kund när tiden bara går och går och inget händer, och när jag inte kan använda mina tjänster ordentligt som jag har betalat för. Någon kompensation som det har pratats så mycket om, börjar man ju tveka på att det kommer att bli något med. Men vill få loss mina domäner och flytta dom till min nya registrar först. Men som vanligt är det segt med svar på supporten. Har försökt att både maila och ringa. Är nu rädd att mina domänerna ska inaktiveras eftersom dom går ut snart. Jag hade Binero i åtanke för mina domäner pågrund av det billiga priset och för deras förstklassiga support, och eftersom dom har fått bra omdömmen. För webbhotell lutar det åt Scorpiondata för min del. Visserligen lite dyrare, men och andra sidan så anser jag att jag skulle få ut mer av pengarna där, än hos Proinet. Dom erbjuder funktioner och möjligheter som jag inte hade hos Proinet och är mer flexibla med vad man får ha på servrarna jämfört med många andra webbhotell. Peter som sitter i supporten är väldigt trevlig, kompetent och tillmötesgående för mina krav och önskemål. Kort och gott ett hotell som passar mig perfekt och som uppfyller nästan allt jag önskar i ett webbhotell. Dom har dessutom fått väldigt bra omdömmen dom också. Nu ska ni inte tro att jag är missnöjd med min tid hos Proinet, tvärtom har jag haft det väldigt bra där. Det är som sagt först nu som jag har blivit missnöjd. Och iallafall på Kjetils tid så fick man alltid snabb och perfekt support. Kjetil ska ha all cred. Synd bara att det slutade som det gjorde. Jag har noterat att Kjetil har börjat jobba åt Binero, så det ska bli trevligt att få ha och göra med honom ännu en gång. Under förutsättning att Proinet är samarbetsvilliga och jag lyckas flytta mina domäner till dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har försökt säga upp mitt konto ganska länge nu utan någon respons, jag vet inte riktigt vad man ska göra. Vore förvisso kul att se Klein debattera med Sverker i Plus.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men jag tänker testa iallafall. Och om jag inte får ut domänerna, så får jag väl avvakta tills dom åker ur karantän och dropas. Så att jag kan registrera om dom i ett senare skede, om ingen annan hinner före. I värsta fall. Om inte Proinet skickar ut en ny faktura för förnyande, fast det ville jag helst slippa. Eftersom jag vill flytta på dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skickade in min uppsägning men fick inget svar.
Jag ringde efter en vecka (som det stod att man skulle göra) men kunde inte få det bekräftat att dom verkligen fått den. - Vad händer nu då? - Har du skickat in den så är det uppsagt. - Jaha?? Men om det kommer en räkning då? - Så gör vi inte. - Nähä Har inte hört något sen dess och det är ganska länge sedan nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Medlem
|
samma här. sagt upp proinet men inte fått någon bekräftelse trots att det var länge sedan.
Förstår inte vad de sysslar med... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det känns jävligt knepigt att lita på att Proinet ska säga upp kontot bara för att de säger att de gör det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu är det ju inte säkert att dom gör det, men mitt förtroende för Proinet har raserats totalt, så jag vågar inte lita på dom längre. Oavsett vad dom säger eller hävdar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Man behöver egentligen inte oroa sig över betalningsanmärkningar bara man går till väga på rätt sätt om man får en faktura. Skicka tillbaka en kopia på fakturan där du skriver att du bestrider den. Om man gör så hela tiden, även till ev inkassoföretag, så måste dom till slut gå till domstol för att kunna driva in sina pengar. Frågan är bara hur stor chansen är att dom vill sätta sina fötter där efter allt dom har ställt till med ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|