FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Nykomling
|
Well.. måste säga mitt om One.com tidigare b-one.. har haft ett antal konton där och funderar nu starkt på att dra One.com till tingsrätt.. (om de ens bryr sig att komma, det gör de antagligen inte för 370 SEK).
Har haft en uppsjö med problem med denna leverantör, driften, prestandan och även uppsägningarna. Uppsägningar har exempelvis magiskt dragits tillbaka och dum som jag är tog jag inga screenshots på kontona när de var uppsagda. Det går inte att nå one.com förutom via e-mail och inte heller eskalera ett ärende ovanför one.com's online chatt med namn som "Jonas", "Johan", "Anna". I övrigt tror och hävdar de att dansk lag gäller vid indrivning av fordringar på kunder i Sverige, vilket naturligtvis inte stämmer. Eftersom svensk lag gäller här så måste också one.com's affärsmetoder överensstämma med svensk lag för att en skuld ska förklaras giltig. Detta betyder att One.com's affärsmetoder med automatisk förlängning och att man måste säga upp domänen 3 månader innan abonnemangets slut inte fungerar i det fallet "one.com" vill ha sina pengar på juridisk väg. EU har också fått konsumentlagstiftning som liknar svensk konsumentlagstiftning på många sätt. Fair practice är ledord i denna.. Förutom negativ avtalsbindning (som inte är dispositiv, dvs något man kan avtala bort)så utfäster one.com tydligt på sin hemsida att det man tecknar sig för är 12 månaders webbkonto, marknadsföringen är vilseledande. Har haft att göra med ett _antal_ webhotell.. europeiska och andra och jag har aldrig haft så mycket problem och stött på så mycket okunnighet som hos one.com. Jag kommer aldrig någonsin att hyra in mig eller någon annan hos one.com. Intressant är att PR5 och PR6 vid sökning på "one.com" är varningar för detta oseriösa företag. Sökorden http://www.google.se/search?hl=sv&q=...com%22+varning ger 602 träffar. http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22b-one%22+varning ger 861 träffar. Ska också tydliggöra att avtalen mellan one.com och mig varit av konsumenträttslig natur. </gnäll> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipset Kjette men numret fungerar inte längre
![]() /JJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ps. Försök prata med "Ronny" på supporten. Han är nog den enda vettiga där... Ds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
One har fungerat utmärkt som testkonto för egen del. De har tillåtit hög belastning på databasen och även varit snabba att svara på frågor.
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Nykomling
|
Googlade lite bara för skojs skull..
Om någon behöver komma i kontakt med One.com så hittade jag denna information: Address:Kalvebod Brygge 45 Phone:+45.46907100 Fax:+45.70205872 Thomas Medard Frederiksen - Co-Founder of B-one (One.com) - Support & Administrative Manager at One.com A/S - Staff recruitment at One.com (formerly known as B-one) Ligger också bakom Acomma ApS: http://www.acomma.com/ http://www.facebook.com/people/Thoma...ksen/648533431 Finns en hel del andra anställda och andra ifrån one.com på exempelvis "linkedin". Vill man hitta dessa kan man skriva "One.com A/S" site:linkedin.com i Google för att få träffar.. Vill inte hänga ut någon här.. Thomas info inkluderade jag för att han själv frivilligt går ut med all information på linkedin, facebook osv. Dessutom vet jag att många har stora problem när det gäller kontakt med one.com. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jimmy blir ägd en gång till på livet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Nykomling
|
One.com vägrar att riva min faktura, trots uppsägning, trots att förlängningen strider mot svensk lag och trots att abonnemanget inte använts.
Har bestridit fakturan och kommer polisanmäla One.com denna vecka om inte fakturan dras tillbaka eftersom jag inte beställt någon tjänst av dem som de fakturerat mig för. Det handlar inte om pengarna, det är principen här. Har sällan haft att göra med sådana amatörer som One.com. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har du missat och säga upp tjänsten i tid och att den då automatiskt förlängts ett år eller? Det strider inte mot svensk lag isåfall då flera aktörer på den svenska marknaden gör på precis samma sätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|