Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur struliga är One.com?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-26, 20:19 #41
JonathanJames JonathanJames är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Nykomling

Well.. måste säga mitt om One.com tidigare b-one.. har haft ett antal konton där och funderar nu starkt på att dra One.com till tingsrätt.. (om de ens bryr sig att komma, det gör de antagligen inte för 370 SEK).

Har haft en uppsjö med problem med denna leverantör, driften, prestandan och även uppsägningarna. Uppsägningar har exempelvis magiskt dragits tillbaka och dum som jag är tog jag inga screenshots på kontona när de var uppsagda.

Det går inte att nå one.com förutom via e-mail och inte heller eskalera ett ärende ovanför one.com's online chatt med namn som "Jonas", "Johan", "Anna".

I övrigt tror och hävdar de att dansk lag gäller vid indrivning av fordringar på kunder i Sverige, vilket naturligtvis inte stämmer. Eftersom svensk lag gäller här så måste också one.com's affärsmetoder överensstämma med svensk lag för att en skuld ska förklaras giltig. Detta betyder att One.com's affärsmetoder med automatisk förlängning och att man måste säga upp domänen 3 månader innan abonnemangets slut inte fungerar i det fallet "one.com" vill ha sina pengar på juridisk väg.

EU har också fått konsumentlagstiftning som liknar svensk konsumentlagstiftning på många sätt. Fair practice är ledord i denna..

Förutom negativ avtalsbindning (som inte är dispositiv, dvs något man kan avtala bort)så utfäster one.com tydligt på sin hemsida att det man tecknar sig för är 12 månaders webbkonto, marknadsföringen är vilseledande.

Har haft att göra med ett _antal_ webhotell.. europeiska och andra och jag har aldrig haft så mycket problem och stött på så mycket okunnighet som hos one.com.

Jag kommer aldrig någonsin att hyra in mig eller någon annan hos one.com.
Intressant är att PR5 och PR6 vid sökning på "one.com" är varningar för detta oseriösa företag.

Sökorden http://www.google.se/search?hl=sv&q=...com%22+varning ger 602 träffar.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22b-one%22+varning ger 861 träffar.

Ska också tydliggöra att avtalen mellan one.com och mig varit av konsumenträttslig natur.

</gnäll>
JonathanJames är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-26, 20:43 #42
Nykomling

Nykomling

Tack för tipset Kjette men numret fungerar inte längre

/JJ
Oläst 2008-02-26, 20:44 #43
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by JonathanJames@Feb 26 2008, 21:19
Well.. måste säga mitt om One.com tidigare b-one.. har haft ett antal konton där och funderar nu starkt på att dra One.com till tingsrätt.. (om de ens bryr sig att komma, det gör de antagligen inte för 370 SEK).
Har haft en uppsjö med problem med denna leverantör, driften, prestandan och även uppsägningarna. Uppsägningar har exempelvis magiskt dragits tillbaka och dum som jag är tog jag inga screenshots på kontona när de var uppsagda.
Det går inte att nå one.com förutom via e-mail och inte heller eskalera ett ärende ovanför one.coms online chatt med namn som Jonas, Johan, Anna.
I övrigt tror och hävdar de att dansk lag gäller vid indrivning av fordringar på kunder i Sverige, vilket naturligtvis inte stämmer. Eftersom svensk lag gäller här så måste också one.coms affärsmetoder överensstämma med svensk lag för att en skuld ska förklaras giltig. Detta betyder att One.coms affärsmetoder med automatisk förlängning och att man måste säga upp domänen 3 månader innan abonnemangets slut inte fungerar i det fallet one.com vill ha sina pengar på juridisk väg.
EU har också fått konsumentlagstiftning som liknar svensk konsumentlagstiftning på många sätt. Fair practice är ledord i denna..
Förutom negativ avtalsbindning (som inte är dispositiv, dvs något man kan avtala bort)så utfäster one.com tydligt på sin hemsida att det man tecknar sig för är 12 månaders webbkonto, marknadsföringen är vilseledande.
Har haft att göra med ett _antal_ webhotell.. europeiska och andra och jag har aldrig haft så mycket problem och stött på så mycket okunnighet som hos one.com.
Jag kommer aldrig någonsin att hyra in mig eller någon annan hos one.com.
Intressant är att PR5 och PR6 vid sökning på one.com är varningar för detta oseriösa företag.
Sökorden http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22one....com%22+varning ger 602 träffar.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22b-o...-one%22+varning ger 861 träffar.
Ska också tydliggöra att avtalen mellan one.com och mig varit av konsumenträttslig natur.
/gnäll
Jag förstår dig helt och hållet, det var just sådana berättelser som du har, som jag såg strax efter att jag hade köpt ett konto hos One. Men nu verkar det vara okej, hoppas jag. Jag hann säga upp mitt konto innan min ångerrätt gick ut, så förhoppningsvis ramlar det snart tillbaka lite pengar på mitt bankkonto.

Ps. Försök prata med "Ronny" på supporten. Han är nog den enda vettiga där... Ds.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-26, 21:02 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
One har fungerat utmärkt som testkonto för egen del. De har tillåtit hög belastning på databasen och även varit snabba att svara på frågor.
Oläst 2008-02-26, 21:25 #45
Nykomling

Nykomling

Googlade lite bara för skojs skull..
Om någon behöver komma i kontakt med One.com så hittade jag denna information:

Address:Kalvebod Brygge 45
Phone:+45.46907100
Fax:+45.70205872

Thomas Medard Frederiksen
- Co-Founder of B-one (One.com)
- Support & Administrative Manager at One.com A/S
- Staff recruitment at One.com (formerly known as B-one)

Ligger också bakom Acomma ApS:
http://www.acomma.com/
http://www.facebook.com/people/Thoma...ksen/648533431

Finns en hel del andra anställda och andra ifrån one.com på exempelvis "linkedin".
Vill man hitta dessa kan man skriva "One.com A/S" site:linkedin.com i Google för att få träffar..

Vill inte hänga ut någon här.. Thomas info inkluderade jag för att han själv frivilligt går ut med all information på linkedin, facebook osv. Dessutom vet jag att många har stora problem när det gäller kontakt med one.com.
Oläst 2008-02-27, 05:19 #46
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
jimmy blir ägd en gång till på livet.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 07:45 #47
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 26 2008, 22:02
One har fungerat utmärkt som testkonto för egen del. De har tillåtit hög belastning på databasen och även varit snabba att svara på frågor.
Jag använder One som labb, fungerar bra.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 08:56 #48
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by Cos@Feb 27 2008, 06:19
jimmy blir ägd en gång till på livet.
Nope, det blev jag faktiskt inte. Det gick så bra så att avsluta sitt konto på One.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-25, 15:44 #49
Nykomling

Nykomling

One.com vägrar att riva min faktura, trots uppsägning, trots att förlängningen strider mot svensk lag och trots att abonnemanget inte använts.

Har bestridit fakturan och kommer polisanmäla One.com denna vecka om inte fakturan dras tillbaka eftersom jag inte beställt någon tjänst av dem som de fakturerat mig för.

Det handlar inte om pengarna, det är principen här. Har sällan haft att göra med sådana amatörer som One.com.
Oläst 2008-03-25, 17:55 #50
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by JonathanJames@Mar 25 2008, 15:44
One.com vägrar att riva min faktura, trots uppsägning, trots att förlängningen strider mot svensk lag och trots att abonnemanget inte använts.
Har bestridit fakturan och kommer polisanmäla One.com denna vecka om inte fakturan dras tillbaka eftersom jag inte beställt någon tjänst av dem som de fakturerat mig för.
Det handlar inte om pengarna, det är principen här. Har sällan haft att göra med sådana amatörer som One.com.
Vad menar du?
Har du missat och säga upp tjänsten i tid och att den då automatiskt förlängts ett år eller?
Det strider inte mot svensk lag isåfall då flera aktörer på den svenska marknaden gör på precis samma sätt.
Mario.D är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017