FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Nykomling
|
så du menar om flera aktörer gör på samma sätt så är det lagligt?
Anledningen till att dessa aktörer i så fall gör på detta sätt är för att kunderna inte orkar göra affär av saken. Jag sade upp kontot i tid, via chatten.. Röda texten dök upp i min kontrollpanel.. 4-5 månader senare (jag sade upp kontot ganska omgående efter skapandet) när jag fick en faktura av One i posten så loggade jag in på kontot och röda texten som informerade om avslutsdatum var borta. One hävdar att ingen uppsägning existerar eftersom den inte finns i deras system, samtidigt hävdar de att ibland så kan det hända att uppsägningar "försvinner" och att det är upp till kunden att kontrollera detta. One ville kreditera mig 100 SEK men jag accepterar inte detta. Fakturan ska bort.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Löpande abonnemang på 12 mån som förlängs om man inte säger upp dom inom bestämd tid kan väl endå inte vara olagliga.
Men du har verkar ju gjort rätt enligt vilkoren så då har ju du all rätt på din sida. Har också sagt ett av mina one abonnemang på det sätte nyligen så vi får se vad som händer där, dom kan ju inte skicka faktura till mig då jag betalt via nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Handlar om bevisbörd också. Vilken kund som helst kan säga "men jag sa upp abonnemanget!" när de inte har gjort det. Nu i ditt fall är det väldigt dumt när det endast finns på deras system... då är det dom som styr och ställer. Har du ingen mailkonversation sparad? eller log från chatten? En enkel screenshot, hade kanske räckt bara för att visa dom. Självklart är det knappast olagligt att ha löpande abonnemang. Det blir rätt mycket administration om man inte hade det. Ska man maila ut till kunder så händer det att folk glömmer. Så kommer de tillbaka och frågar "vart fan e mina konton?". Är det dessutom kostnader för leverantören bör man på någotvis kunna veta i god tid i förväg om man ska dimensionera för en viss kund nästa år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jimmyoh.... när ska du lära dig?
Sluta betala godispengar för webhotell så kommer mycket att lösa sig! ![]() Jag LOVAR! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag vet att detta inte är första gången One.com får klagomål vad rör deras affärsmetoder. Varför inte lägga till en checkbox eller option att "Ja tack, förläng mitt abonnemang automatiskt efter 12 månader"? Nej det tjänar de ju inte några pengar på. Har tidigare lyckats säga upp konton hos One och har även tidigare sagt upp konton men ändå fått en faktura. I flera fall har jag betalat fakturorna bara för att bli av med h*lvetet. Nu har jag fått nog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Hoppas vi får se lite mer seriösa webhotell i One.com's storlek som i huvudsak tar betalt för det man nyttjar - inte det man "lovas" (typ 500000 TB transfer, 720 Gb hårddisk). Aja, det är lite Off topic. One.com har inte svarat mitt bestridande ännu, skickar in en polisanmälan mot dem idag eller imorgon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Nykomling
|
Uppdatering:
One.com svarade på min bestridan och säger: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag känner till en person som har fått faktura från one.com trots att han hade sagt upp kontot. Han tog kontakt med one.com och som erkände att de hade gjort fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tilläggas bör att jag har haft 7 st konton hos B-one/One.com. Har haft problem med tre av kontona tidigare. Allra första gången sade jag inte upp i tid, där betalade jag fakturan, andra gången hade jag sagt upp kontot via e-mail till [email protected] eller vad det var.. det var inte giltigt ansåg de. tredje gången hade jag sagt upp via chatten men det hade blivit "något fel" hos One.com då. Så nu är det fjärde gången jag har problem med dem, sagt upp kontot som jag skulle, verifierade röda texten "Kontot avslutas den..." (något i den stilen). Trots detta "försvann" denna text efter detta datum och kontot fortlöpte. <_< Kontaktade omedelbart one.com via supporten som vidarebefodrade mig till ekonomiavdelningen (?). Ekonomiavdelningen var endast villiga att dra av 100 SEK på fakturan - vilket jag inte accepterar. Visst, man får vad man betalar för.. if you pay peanuts you'll get monkeys.. men rätt ska ändå vara rätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|