FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du väljer själv var någonstans du lämnar in stämningen. Men domstolen kan neka att ta upp målet, eller inte döma eller dylikt, om den anser att det är helt fel ute. Upphovsrätt handhas normalt av tingsrätt, medan marknadsföring handhas av marknadsdomstolen. Anledningen är att marknadsföringsfrågor anses kräva särskild kompetens för dömandet. För att se marknadsdomstolens resonemang i frågor rörande dina, kolla deras dom i målet Blocket mot Metro, finns sökfunktion på MD:s sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jo jag har kollat vad de tagit upp i marknadsdomstolen, bråket där gällde oftast att metro hävdade att de var störst med mera.. finns ingen anledning för oss att hävda nåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kontakta http://www.hewal.se
Dom har hjälpt oss tidigare, rikgt bra att göra med. Bla så hade jag frågor ang ett brev jag hade fått om varunmärkesintrång, dom bad mig skicka in det och dom tog sedan över ärendet helt och skötte all kontakt med det andra företaget. Deras priser är dessutom riktigt bra...... tror att du kanske kan behöva deras hjälp med att bolla lite frågor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För övrigt låter det som du ska välja; antingen satsa på projektet och låta universitetet vänta. Eller tvärtom.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill som göra klart sista rapporten, vi satsar ju givetvis i detta också men vi har ingen panik med något..huvudsaken det blir bra
![]() tack för tipset sagoborgen, ska kolla upp de.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är vi inne på vår tredje vecka och än har då inte hemnet hört av sig, tror de avvaktar tills vi lägger upp reklam på sidan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undrar varför inte Hemnet bannar era IP-nummer ifall dom inte vill att ni indexerar??
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() ![]() |