FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dags att inse att SEO företagen klara inte av det dom utger sej för. Såg att en stor bygghandelskedja hade sökordsoptimerat på en käntverktygsnamn. Dom ligger på 3:e plats.. Dom hade anlitat ett av det stora pojkarna inom den SEO branschen.
Jag ligger med min uppdragsgivars onlinebutik på 8:e plats , jag har inte hållit på länkar eller någonting, utan bara lagt upp ett öppet innehållet och bara ladda upp en sitemap till google. Nu iförsej konkurasen om detta sökord inte så där jättestor.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Problemet är att flera SEO-företag lägger störst vikt på länkar. I takt med att Google gör länkar mindre viktiga kommer också SEO-företagen få det svårare.
SEO i framtiden kommer antagligen vara en engångskostnad eller möjligtvis att man hyr en "sökredaktör" vars uppgift är att göra texterna sökmotorvänliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad den här killen säger ( http://www.idg.se/2.1085/1.132791 ) , stämmer ju! Mycket av innehållet på webben börja likna geggamoja mer än bra innehåll. Driver själv ett fourm, får varje natt 2-3 skräp användare som vill använda forumet för SEO , dock har dom inte mycket att hämta eftersom i forumets regelmente tilllämpas 110% nolltolernas emot spamanvändare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis som med alla andra områden så kommer vi säkert att se en utgallring bland företagen inom några månader. Då kommer de som kan sin sak och kan utvecklas och hitta metoder för att använda Google till sidornas förtjänst att leva vidare medan de som sysslar med black hat eller äldre sätt att tappa kundandelar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
De flesta större bolagen säljer egentligen bara länkar. De har några hundra (ibland tusentals) webbsidor där de lägger upp länkar till kunden. Men det räcker självfallet inte för att nå en förstaplats på lite svårare sökord. Då krävs det att man optimerar onpage och att man får relevanta och ”tunga” inlänkar. Det är tidskrävande och kostar pengar. Med tanke på att butiker som köper SEO ofta inte betalar mer än någon tusenlapp i månaden, så kan man inte förvänta sig mer av seo-bolagen heller.
Även om många på WN säkert anser att flera större seo-bolag gör ett dåligt jobb, så tror jag att de har många nöjda kunder. Många kunder tycker att det är bra, bara de finns med på förstasidan när någon söker efter deras produkter. Ofta är det egentligen inte lönsamt att försöka sig på en förstaplats. Att komma med på förstasidan är ofta lätt, men att komma på förstaplats tar tid. Man måste alltid sätta resultat i relation till pris. Ofta är kunden för snål för att betala för ”riktig” seo. Det är ungefär som att betala en målare en femhundring och sedan klaga på att han bara målade ena husväggen. Man får helt enkelt det man betalar för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det är ju dessa bulk sidor som sunkar ner internet, jag skulle aldrig betala flera tusenlappar i månade för de SEO arbete jag nämnde tidigare, särskilt när jag åt min uppdragsgivare kan leverar ett bättre resultat om några mån, än den dyra SEO firman. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men har du köpt en färdig webbshop, slängt in produkterna och kan i princip ingenting själv. Då sitter man i en annan situation och valmöjligheterna är inte längre lika många. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om man kan ta sig från ingenstans till plats 3 på sökresultaten så är det väl värt det i min mening.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
3:e plats? Låter som en klassik sandboxposition. Inom ett halvår så ligger de högre till.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|