FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fast jag har flyttat klart nu
![]() Anledningen till att jag gick på Tres tjänst från början var att vi körde deras bredband på vårt Halmstadskontor i två år utan problem. Dock tankade vi inte data i samma utsträckning som jag gör nu. Det var antagligen godtroget, men de lovade trots allt mig en tjänst som skulle fungera. Nu har jag mailat deras business-sales avdelning och sagt att de får fixa en tekniker som ringer mig. Jag orkar nämligen inte sitta i deras omänskliga köer och prata med massa muppar längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom kommer säkert erbjuda återköp till mer än en kund som klagar.
Jag säger inte att mobilt bredband är en dålig produkt eller att man inte ska skaffa det. Jag har använt datakort i bärbara datorer sedan 1997 och såg redan då potentiallen, så man skulle kunna säga att jag förutsåg dagens boom för redan 10 år sedan, och jag är mycket imponerad över utvecklingen. Jag har varit med från första början när maxhastiheten var 9.6 kbps (datasamtal 1 tidslucka), 14.4 kbps (ISDN-datasamtal), 38.4 kbps (4 tidsluckor), 56 kbps (gprs), 247 kbps (EDGE), 384 kbps (3G), o.s.v.... Men oavsett hur snabbt det blir så ska man inte se mobilt bredband som en ersättare för ADSL. Sedan finns det självklart många som inte kan få ADSL och för dessa är mobilt bredband det självklara valet. Men det innebär inte att dessa personer ska tro att dom kan sitta och ladda ner torrents eller 600 mb stora service packar på daglig basis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Välkommen till dom lobotomerade bimbornas värld, välkommen till kundservicen hos telefonbolagen. Det är en vinstlott varje gång, man få prata med någon som kan lite mer , än en genomsnittet , det är inte ofta.. Om det någonsin inträffar....
Kraven specen för att bli anställd på tre kundtjänst är minimal hjärna och stora bröst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart finns det en max kapacitet för 3G, men utvecklingen går framåt.
Sedan kan det finnas 10 tal master/BTS på några hundra meters radie i centrala delar så kan klara rätt mycket kapacitet alla fall. Men jag vet inte om jag kan säga att 3G är mer överbokat än ADSL eller annan typ av Bredband. Normalt delar man en hel stad på 1Gbit eller en fiberslinga av kanske över 10 telestationer på 1Gbit. Då kan ni räkna antal 24Mbit eller 100Mbit som kan använda sitt fullt ut innan det blir fullt. Alltså 10-40st, sedan får man räkna kapaciteten över hela landet. Men ni glömmer det viktigaste, ni säger att 3G inte är till att tanka stora filer eller så. Om vi tar en stortankare som drar hem säg 300GB /mån, det låter massor men det motsvarar knappt 1Mbit i medeltrafik. Så har personen 100Mbit så har man endast använd knappt 1% av 100Mbit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känns som om denna tråden till 90% består av off-topic, men åter till ämnet.
Tre har nu medgett att deras förfarande är grund nog för att säga upp alla mina abbonemang hos dem. Specefikationen för vilka timmar vi varit "oskyldigt" avstängda har fortfarande inte kommit, men nästa vecka skall vi ha den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste säga att det är synd att du råkat ut för så mycket skit hos Tre. Är själv kund där som privatperson och har 2 abonemang som jag haft i snart 2 års tid och jag har inte haft några problem alls faktiskt, alltid fått bra svar och den hjälp jag vill när jag pratat med dom på telefon. Värre är det när man går till någon av deras såkallade "butiker" som står lite här och var på torg och gator, det är verkligen inkompetenta människor som jobbar där kan jag lova.
![]() Nu får man hoppas allt löste sig för dig, orkade inte och hinner inte just nu läsa igenom hela tråden så vet inte om det löste sig för dig. ![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Imorse märkte jag att mina vidarekopplingar inte funkade, vid ej svar ska den gå vidare till en annan telefon men icke.
Tog upp luren och skulle ringa ett samtal, vad får man inte i örat då. jooo "" Välkommen till Tre, då vi inte har mottagit betalning för din faktura erbjuder vi dig att betala den via vårt automatiska system..."" Vilka amatörer, jag som verkligen trodde dom fixat detta med spärren, just nu går de inte ens att ringa 311 som är kundtjänstnumret. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tre ringde mig här nere i Indien igår och bad om ursäkt för alla problem och sa att dom förstod att vi inte hade något förtroende för att använda deras tjänster i fortsättningen.
De bekräftade även att alla våra abbonemang omedelbart avslutas. Dom har fortfarande inte skickat specen över hur många timmar vi legat nere på grund av deras misstag, men det skulle komma. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|