Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tre misshandlar sina kunder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-19, 22:53 #71
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Citat:
Originally posted by hnn@Nov 19 2007, 23:26
Antingen är du inkompetent, analfabet eller rejält korkad.

Om du tror att mobilt bredband ska ersätta fasta nätet, så är du exakt som ovanstående.

Vi har mobilt bredband på jobb. (Telia, Tre och Telenor). Alla 3 operatörerna ryker direkt när vi försöker koppla upp oss mot mer än en kund åt gången via VPN. Vissa gånger kan vi inte ens koppla upp oss överhuvudtaget. Så någon ersättare är och blir det inte.. Utan mer en nödlösning.
Höj nivån på ditt språk. Jag ska inte behöva tolerera obefogade personangrepp från dig.

Jag har skrivit ett avtal där Tre ska tillhandahålla en tjänst mot att jag betalar för den samma. Tjänsten gäller mobilt bredband. Inte mobilt modem. Vad det sedan finns för begränsningar i telenätet är inte relevant.

Jag behöver kunna ladda ner filer, surfa och kanske tom. ansluta till kunder via VPN i tjänsten. Kan jag inte använda mitt bredband såsom det är specificerat i ingånget avtalet eller vad som är gängse standard för bredband, förekommer det antingen ett avtalsbrott eller ett brott mot marknadsföringslagen.

Sorgligt att det är så många som tar vad de får från leverantörer när de blir lurade.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 23:06 #72
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Någon som kan läsa texten i den här chattloggen med Tres kundtjänst åt mig.

Själv har jag problem med att jag är analfabet och korkad. Så Hnn kanske kan läsa den åt mig högt?

Och lite till...

Oläst 2007-11-19, 23:16 #73
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larssons avatar

Citat:
Originally posted by ztream@Nov 19 2007, 13:51

Var i avtalet står det 10gb?
Nu har jag inget avtal här, men när jag stod i en Aircall-butik och diskuterade just detta hänvisade killen där efter lite diskussion till en folder med 3 avtal och villkor. Nånstans i denna stod det att man fritt surf betydde normal forbrukning och yada yada.

Efter ytterligera argumentation dök siffran 10GB / månad upp, och att 3 därefter sänder hastigheten på anslutningen. Men nu när du säger det är jag osäker på om det var säljaren eller avtalet som specade dessa 10 gb.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 23:17 #74
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004

Bara för att Tre's kundtjänst är inkompetent elle programmerad att svarar så, så fattar alla med iq högre än en fiskmås att nätet inte klarar detta. Varför hänga upp sig på vad Tre säger om man inte vet att det kommer fungera?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 23:19 #75
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Nov 20 2007, 00:17
Bara för att Tre's kundtjänst är inkompetent elle programmerad att svarar så, så fattar alla med iq högre än en fiskmås att nätet inte klarar detta. Varför hänga upp sig på vad Tre säger om man inte vet att det kommer fungera?
Vad tror du jag baserar mitt avtalstecknande på?

Vad kundtjänst säger till mig när jag tecknar abonnemanget eller mina obefintliga kunskaper inom hur mobiltelefon-master fungerar?

Jag hade aldrig tecknat det om jag inte trodde det skulle funka.
Oläst 2007-11-20, 09:32 #76
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Du har helt rätt Dan! Om Tre säljer en tjänst så är det upp till dem att se till att den fungerar så som dom har lovat.
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-20, 10:35 #77
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Reg.datum: Nov 2004
en intressant tråd om just detta.. nu går vi ännu mer off topic (sorry fabian),

http://www.99.se/naetverk-saekerhet/218723...dband-fran.html
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 22:00 #78

Efter pris/hastighets/överförings rallyt kommer nu baksmällan.

http://www.cint.se/Sweden/asp20/cintnews/s...owcintnews.aspx

Men den stora - dåliga - nyheten är att Tele2 nu kopierar Telia och begränsar hastigheten när man surfar för mycket, närmare bestämt mer än 5 GB/mån. Efter att man nått gränsen får man både ned- och uppladdningshastigheten sänkt från 384 Kbit/s respektive 65 Kbit/s till låga 30 Kbit/s. Begränsningen, som även gäller vid köp av Mobilt bredband hos återförsäljare, aktiveras automatiskt för kunden när surfandet överstiger maxgränsen. Kunder som tecknade sig före den 19 november omfattas inte av regeln.

Tres Erik Hörnfeldt, pressansvarig, säger att dem har rätt att strypa hastigheten om kunden utnyttjar så mycket att övriga kunder påverkas. Tres formella gräns är på 10 GB/mån men till Cint säger Hörnfeldt att "en kund kan gå en bra bit över den utan att vi gör något". När Tre griper in sker det först genom att man ringer upp kunden och "pratar med den", vilket varit tillräckligt i de sex fallen Tre behövt göra det.

Även om Tre i dagsläget i nån slags försäljningshysteri säger att mobilt bredband kan ersätta ADSL, så är faktum att det kan inte göra det. Trafiken i näten har exploderat och följden har blivit att fler och fler får problemen när nätet inte kan svälja trafiken. Det är ingen avancerad gissning att tro att även tre/telenor kommer med begränsningar.

Mobilt bredband ÄR INTE en ersättare för fast bredband oavsett vad tre kommunicerar ut idag. Mobilt bredband fungerar perfekt för mail, surfande och användning i fält. Det fungerar även för pensionärsparet som kopplar upp sig en gång i veckan. Men toktankande ungdomar ska hålla sig till ADSL.
Oläst 2007-11-21, 22:06 #79

Citat:
Originally posted by JacobTallberg@Nov 20 2007, 09:32
Du har helt rätt Dan Om Tre säljer en tjänst så är det upp till dem att se till att den fungerar så som dom har lovat.
Kan tyckas... men tre KAN INTE få det fungera som dom lovat... så varför hänga upp sig på tomma löften? Visst, känner du att du har massa tid och kraft över, säg upp ditt ADSL, beställ Tres bredband och ring deras support dagligen med felanmälningar att det inte fungerar.
Oläst 2007-11-21, 22:16 #80
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av JacobTallberg
Du har helt rätt Dan Om Tre säljer en tjänst så är det upp till dem att se till att den fungerar så som dom har lovat.
Kan tyckas... men tre KAN INTE få det fungera som dom lovat... så varför hänga upp sig på tomma löften? Visst, känner du att du har massa tid och kraft över, säg upp ditt ADSL, beställ Tres bredband och ring deras support dagligen med felanmälningar att det inte fungerar.
Spelar roll, har de sålt in produkten på så totalt felaktiga grunder bör de erbjuda återköp. I Dans fall är det dessutom så att han inte kan ha ADSL, eftersom han är mitt i en flytt just nu.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017