Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-03, 15:17 #841
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Någon som vet hur lång tid det tar innan man får svar ang. en ansökan till vissa annonsörer? Jag väntar på Ellos och Pixmania
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 10:10 #842
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Tar det längre tid än 2 veckor så ska man kontakta TD support.

Jag kan bara bekräfta att vissa annonsörer är bedrövliga med att godkänna ansökningar. Har fått maila TD support flertal gånger. Man blir genast tveksam om det är vettigt att jobba med såna annonsörer som har så långa svarstider tyvärr.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-02, 19:20 #843
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Tradedoubler: Skulle ni vänligen svara på era supportmail som jag skickat till er. Det får inte er att framstå som speciellt seriösa om ni ignorerar era affiliates förfrågningar. Detta gäller sale jag inte fått. vänligen kontakta mig snarast. Detta gäller hotels.com.
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-02, 21:28 #844
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Är det ett specifikt sale som inte registrerats eller får du inte in något alls för Hotels.com? Kanske vill du testa lite själv för att se om allt ser schysst ut...

Om man installerar ett HTTP-header plugin i Firefox kan man se vad som händer när man trycker på spårningslänken, där kan man också hitta felkällor. Man kan dessutom kolla om TradeDoublers cookies sätts på rätt sätt.

Om det är flera som är intresserade av att lära sig hur man felsöker spårningen helt utan att blanda in TradeDoubler så skulle jag kunna köra en genomgång på typ Skype eller Google Hangout.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-03, 09:21 #845
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Det är ett specifikt sale. Allt har fungerat tidigare och sales har registrerats.
Jag satt bredvid och såg på när detta köp på hotels.com gjordes.

vi kollade faktist extra noga denna gång, tömde cookies innan, klicka via affelänk, kollade så att cookien dök upp, gjorde köpet.
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-04, 10:54 #846
e-town e-town är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 50
e-town e-town är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 50
Standard Ad match annonser syns bara ibland

Hej!
Har precis börjat prova Tradedoublers system Ad match. Systemet slumpar då fram passande annonser.
Problemet som uppstått för mig är dock att det bara syns annonser då och då. Ofta är rutan bara helt tom. jag använder detta på tre ställen på hemsidan (olika storlekar) och antingen så syns reklamen på alla ställen eller syns dom inte på nåt ställe.
Detta är något jag stör mig oerhört mycket på då sidan ser konstig ut när reklamen inte syns!

Är det någon som vet vad detta problem beror på??
e-town är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-04, 15:24 #847
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av e-town Visa inlägg
Hej!
Har precis börjat prova Tradedoublers system Ad match. Systemet slumpar då fram passande annonser.
Problemet som uppstått för mig är dock att det bara syns annonser då och då. Ofta är rutan bara helt tom. jag använder detta på tre ställen på hemsidan (olika storlekar) och antingen så syns reklamen på alla ställen eller syns dom inte på nåt ställe.
Detta är något jag stör mig oerhört mycket på då sidan ser konstig ut när reklamen inte syns!

Är det någon som vet vad detta problem beror på??
Använder du Firebug eller en webbläsare där du kan högerklicka och välja "Inspect element" så kan du se vilken kod som genereras. Där kan du också se om en bild och länk genereras. Om inget kod för att visa annons finns så är det något fel där, men troligtvis är det en annonsör som ha en trasig annons. Kolla i koden och se om du hittar en länk, denna kan du testa för att identifiera vilken annonsör det gäller.

Hängde du med? Jag har lite bråttom.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-04, 15:27 #848
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Det är ett specifikt sale. Allt har fungerat tidigare och sales har registrerats.
Jag satt bredvid och såg på när detta köp på hotels.com gjordes.

vi kollade faktist extra noga denna gång, tömde cookies innan, klicka via affelänk, kollade så att cookien dök upp, gjorde köpet.
Ett generellt tips är att också kolla när cookien förfaller, men i ditt fall verkar detta inte vara problemet. Kan det vara fel med en viss webbläsare eller med en viss typ av betalning tror du?

Givetvis är detta något som TradeDoubler ska felsöka själva, men vi kan ju hjälpa dem lite på traven genom att fundera på möjliga felkällor.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-29, 11:25 #849
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Sedan cirka 2 - 3 veckor har jag betydligt fler avslut när jag länkar till AdLibris trots att antalet klick ungefär ligger på samma som förut. Vad kan det bero på?
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-29, 16:06 #850
nukems avatar
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 196
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem
nukems avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 196
Husassistans avslutade sitt samarbete idag. någon som vet om dessa finns på något annat ställe?
nukem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017