FAQ |
Kalender |
![]() |
#341 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är så himla trött på nätverk som släpar med betalningar och mixtrar med statistiken. Och det gäller i stort sett alla. Om vi har tur får vi publisher betalt mellan 45-75 dagar efter sale/lead. Vilket annan svensk bransch skulle acceptera det villkoret?
Eftersom detta är TD-tråden ska kan jag ju nämna en av deras irriterande brister. Konskvent anger de att Ikanos och ICA:s fakturor är obetalda/sena med betalningen, dsv arvodet kan ej utbetalas till publishers. Detta är helt fel alla gånger jag har kollat direkt med resp. bank. Genom detta kan TD ligga på pengarna ytterligare minst 30 dagar och därmed öka sin likviditet. TD svärtar alltså ner ryktet för dessa två banker och bidrar till ökad risk för likviditetsbrist hos publishers, för att uppnå denna obegripligt lilla fördel. Jag har startat samarbete med en mängd nätverk och plockar konskvent bort de som inte lever upp till minimikravet och det är att betala i tid utan tjat och påminnelser. Jag har nu fyra kvar som prioriterar detta och de kommer få mina affärer. Jag hoppas och tror att det kommer en upprensning bland nätverken och de uselt skötta och lyckosökande försvinner ut i cyber för alltid. Ps. Förövrig meddelar TD att de försöker få betalt för halva fakturan till Mobillån. Det innebär att halva arvodet försvinner, dvs, det arvode som baserar sig på leads som Mobillån VÄLJER att redovisa till TD för de två statistiklösa månaderna som gått ... och det lär inte vara många. Vila i frid Mobillån (Carl). Ha nu riktigt skoj med pengarna ni lurat av oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon förutom mig som glidit ner i segmenten på Hotels.com program helt utan notifiering? Har legat i guld-segmentet (10%) över ett år och presterar bättre än någonsin nu - vips så åker man ner till general-segmentet (9%). Supporten verkar ha gått på bred semester.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Perben: Ja, jäkligt drygt men de återställde mig när jag klagade. Har du fått kontaktpersoner att maila under semestern? Om inte PM:a mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Länge leve marknadsekonomin! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | ||
|
|||
Medlem
|
Har TradeDoubler något BackTrack-system som exempelvis EuroAds har?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja Tradedoubler har nog det bästa trackingsystemet på marknaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
|
|||
Medlem
|
2009-07-21 Sweden Unable to apply
Fick det nyss när pengarna skulle bli utbetalda, vad betyder detta?! |