FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Anledningen till att man vill använda apportegendom kan ju t ex. vara att man inte vill ta ut ur bolaget och beskatta så att man får 100.000 i näven. Eller att man inte vill gå till banken och låna 100.000 privat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om man ombildar från enskild firma har jag svårt att se att jag skulle behöva köpa inventarier för 100.000 direkt
![]() Det är skattemässigt självmord att ta ut pengarna ur sitt bolag för att köpa aktierna av aktiebolaget. Det enda vettiga är då att låna till aktiekapitalet som privatperson om man inte har pengarna sedan innan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har kollat runt en hel del, pratat med många revisorer som har kunnat tänka sig att värdera hemsidan till ett rimligt belopp. Behöver kanske inte nämna några namn direkt men en sa bland annat att det var lättare om man hade en liten summa "på sidan av". Det var inte så svårt som jag trodde att få sidan värderad, men som ni redan kan läsa i tråden så finns det allt för många risker med att ha en hemsida som apportegendom.
Jag la ner planerna, enskild firma får duga ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|