FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eftersom jag vet att några av WN-medlemmarna tidigare använde ACMEgroup precis som jag så tänkte jag att delge er lite tips eftersom det efterspelet som dom gett inte är speciellt roligt.
Jag köpte bara kreditupplysningar genom ACME tidigare och lät även dom fakturera mina krav till kunder för ej utlöst postförskott om 195kr. Vi hade ett muntligt avtal som sa att dom inte skulle verkställa utmätning o.s.v. på dessa krav eftersom jag som målsägande fick då ta kostnaden till Kronofogden om 500kr/ärende och eftersom många av dessa strulputtar som inte hämtar ut sina beställningar även har skulder hos KF så ansåg jag att det var bortkastade pengar att driva på dem till KF. Efter ACMES konkurs så köpte Svea Inkasso upp alla krav/ärende från ACME och helt plötsligt började det dyka upp fakturor på avgifter från Svea för flera år gamla krav som alltså ACME inte skulle driva vidare. Svea var dock resonliga när jag ringde dem och förklarade läget, många suckar om ACME var det dock... Sedan började det dyka upp fakturor från Kronofogden i vintras om obetalda utsökningsavgifter som ACME alltså lämnat in till KF utan att betala. Totalt 9 fakturor från KF fick jag under ett par veckor. När jag ringde dom så menade dom på att allt var i sin ordning även om jag hade ett annat avtal med ACME tidigare. Det enda jag kunde göra var att skicka in ett bestridande på varje faktura. Jag gjorde ett mall ochskrev ihop bestridanden till alla fakturorna och ringde dom igen ett par dagar senare för att kolla så att dom hade tagit emot dom och det var noterat på resp. ärende. Tilläggas kan också att KF i Göteborg hade ca 500 ärenden från ACME-tiden så det kommer att ta tid... Idag fickjag min upprättelse i ett brev från KF där dom skriver: Saken Begäran om grundavgiftsbefrielse Beslut Kronofogdemyndigheten beslutar att befria Lastbryggan AB från skyldigheten att betala grundavgifter om samalagt 3.885kr i målen U-12345, o.s.v. Bakgrund KFM har tillsänt sökanden fakturor för betalning av grundavgiften i målen U-12345, o.s.v. Jag vill med denna tråd bara påvisa att man kan få rätt mot en stelbent myndighet som KFM och är det någon annan som har fått samma trubbel som jag här på WN så mejla mig gärna så kan du få ta del av mina brev och skriva något liknande själv. En annan sak som retar mig lite är varför måste det stå "KRONOFOGDEN" i starkt tryck på deras kuvert,samt varför måste det stå "SVEA INKASSO" på deras utskick. Vi företagare/personer som aldrig varit i några av deras negativa register får ju hicka när man öppnar postboxen. Dessutom känns det lite pinkigt när man jag bor i en liten stad och träffar personal på posten varje dag... // Mats (med reservation för felstavningar, lite brådis ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ACME hemsöker sina gamla kunder även från andra sidan graven.
Jag har inte fått några krav från KFM (ännu…), men från acme´s konkursförvaltare och Svea Inkasso. Konkursförvaltaren var helt omöjlig att ha att göra med, men Svea var mer hjälpsamma. Jag är även glad att jag stod på mig, eftersom jag har fått alla krav makulerade. Sen håller jag med Mats om att man känner sig ganska dum när man står där med en hel hög kuvert som det står INKASSO på. Särskilt när det är städerskan som hämtat posten och densamma sen frågar hur det går med affärerna ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi fick också flertalet fakturor ifrån Svea Inkasso efter Acme men efter lite disskussioner så makulerades dem.
Det kändes precis som att de bara försökte krama ur varenda liten krona efter Acme som var möjligt. // Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nån stackare på Svea var ju dum nog att köpa Acmes kunder...
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man kan ju se det från andra sidan att man själv är uppdragsgivaren och givetvis då får flera brev i veckan. Posten har sekretess och ska inte prata om vad kunderna får för brev men jag förstår ändå problematiken...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag får fortfarande fakturor från Svea Inkasso som härleder till Acme, och det verkar aldrig ta slut, har betalt några tusen totalt redan men nu får det fan vara nog. Hur ska man gå tillväga för att få Svea att makulera allt? De verkar inte alls samarbetsvilliga när jag pratat med dom och säger att även om jag hade ett annat avtal med Acme så är det andra villkor som gäller nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, jag förstod det som att du fått alla ärenden nerlagda av Svea, men de skickar alltså fortfarande fakturor till dig också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kanske hade tur. Jag sade upp mitt avtal med Acme 2003 och har benhårt bestridit och hänvisat till det när det dykt upp något. Jag fick bestrida grejer från Acme med jämna mellanrum och sen från Svea, men det verkar ha löst sig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
// Mats |