FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det något bra program som fixar sådant ät en? Tänkte ni som t.ex har ett litet webbhotell, sitter ni och försöker komma ihåg när det är dags att fakturera och hoppas på att det stämmer någorlunda bra, eller finns det något program som håller reda på det? eller åtminstonde påminner en om att "nu ska företag 1 och företag 2 få en faktura, skicka nu"
ja, hoppas att ni förstår min något svamliga fråga :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta ekonomi/faktureringsprogram har stöd för det. SPCS Vismas system (dock inte det billigaste) har avtalsfakturering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Usch nej, inte SPCS. Den avtalsfaktureringen är inget bra, dock använder många den. Men jag orkar inte skriva varför just nu :P.
Där emot är faktiskt 24sevenoffice ganska bra men systemet i övrigt är lite ostabilt och konstigt. Det går tex. att göra hur stora inbetalningar som helst på fakturor, och sen inte ta bort dem. Det går inte att skriva ut PDF fakturor och mallarna är nästan omöjliga att ändra. Sen finns det en ny liten uppkommare, Specter (.se) som har den bästa avtalsfaktureringen jag sett tror jag. Svårt att förklara, men den var bara jäkligt smidig och smart gjord. Få klick. Där emot är systemet nytt, lite obeprövat och jag fick felmeddelande första gången jag kollade. Dock tror jag starkt på det! Kolla på det, be att få en demo, trevliga personer där. Andra: Economic Hogia Fortnox (också väldigt prisvärt) Kreditor (så får du garanterat betalt) SveaEkonomi (sköter fakturering och inkasso) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har letat förbrilt med att hitta bra och stabilt system att göra avtals fakturering med.
SPCS känns vädligt svårt och så är det dyrt. 24sevenoffice har jag varit kontakt med. Väldigt bra system. Dom ville ha en fet startavgift på ca. 6 000kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SPCS har fördelen att det är närapå standard. Varenda redovisningsbyrå verkar använda SPCS
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortnox har inte avtalsfakturering, de har lovat att komma med det flertalet gånger under drygt ett års tid nu, all utveckling på fortnox känns segt, de ändra och ändrar tillbaka i gränssnitt osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mamut Business Solutions har avtalsfakturering...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|