FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ge mej ett enda exempel! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ett tips är att läsa vad jag skriver. Testa en gång. Jag har redan svarat två gånger på din fråga och jag skrev ordagrant: .ORG klassas högt av google skrev jag. (inte högre) och Jag har aldrig påstått att det är bättre om domännamnet annars är detsamma. Ser du... Ingenstans skriver jag att Google klassar det högre. Hurvida jag tror att det funkar bättre med engelspråkiga sajter än .SE tänker jag däremot i så fall bara bevisa för mig själv ;-)
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps.
Frågan var dessutom om man skulle välja en .ORG för att inte lägga till ett extra ord. Om det nu inte är en skillnad i Google, så borde ju en .ORG vara exemplariskt i detta fall. Dock är det som sagt inte kanske superkalas med .ORG för en kommersiell sajt av uppenbar anledning. Därför rekommenderar kanske de flesta (inklusive jag själv) ett .SE (alternativt att bygga två sajter). Och inte för sökmotoroptimeringen i första hand.
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men vad menar du med klassas högt? Det är _ingen_ skillnad på om du har en .se eller .org den ena klassas inte högt i förhållande till den andra!+ Hänger verkligen inte med på vad du menar.
Varför skulle org vara mer exemplariskt än .se eller .com? Vaddå extra ord? Menar du att .com innebär att det blir fler ord i domännamnet? eh?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eftersom du inte läser vad jag skriver är detta meningslöst!
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. xpat
Prova läs trådskaparens första inlägg igen. Om du sedan inte fattar kan jag tyvärr inte göra så mycket åt det, utan det får du nog hantera själv. ;-)
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Jag tror knappast att jag är ensam om att inte förstå vad du menar, efersom det du skriver låter ganska underligt. Du skriver dessutom "om det vorre så enkelt" när jag, efter en ytterst snabb SEO-koll på varför org-domänen träffar högre än com-domänen i ditt exempel. Ja, det är så enkelt, vem somm helst med grundläggande kunskaper om SEO ser direkt orsaken till att .org träffar högre i detta fallet. Det inte på något sätt över huvud taget med tld´n att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Goddag yxskaft
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte nog försöka ge mig på att förklara, om jag nu förstår Captain T rätt?
Han menar nog att om personen ifråga väljer .org så får han volvodack.org och väljer han .se får han dacktillvolvo.se, alltså med .org blir det ett ord mindre (till). Captain T menar nog inte generellt att .org är bättre än .se utan bara i detta fall. Eller är jag helt fel ute? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack lubic,
Du är rätt ute! Jag får väl skylla min eventuella obegriplighet på att jag är utlandssvensk. Dolph Lundgren fenomenet, you know ;-)
![]() |
Svara |
|
|