FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
xpat,
Bara för att jag råkar bo där och det är min sida ska du få ett exempel där det lirar bra: ;-) http://www.google.com/search?hl=en&q=koh+samui Kanske inte världens viktigaste destination direkt, men ändå nästan 2 milj träffar. Sen så tror jag att .org eventuellt funkar bättre i detta fallet för att man eliminerar extraordet. Jag har aldrig påstått att det är bättre om dommännamnet annars är detsamma.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du gör en snabb analys av de båda siterna i toppen på din sökning så ser du direkt varför .org-domänen hamnar högre än .com... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vore det så enkelt...
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Givetvis beror det minst lika mycket på vilka inlänkar sidorna har.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är inte riktigt rätt att ge ett exempel på ett sökord, och dra en slutsats av det. Om man ska dra en slutsats måste detta göras i en steril miljö med nya domäner med olika .tld och med ett kasst eller ej existerande sökord.
Angående exemplet 4,2k inlänkar, .org http://siteexplorer.search.yahoo.com/advse...i&bwmo=d&bwmf=u 1,4k inlänkar http://siteexplorer.search.yahoo.com/advse...i&bwmo=d&bwmf=u PR orkade jag inte kolla. Ontopic: Kommer du få några naturliga inlänkar, eller är det bara en affiliate sajt? Om affiliate, ta .org. Om du har tänkt att ha kvalitativt innehåll, kör på .com. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
end,
Jag håller med till fullo. Det är givetvis en hel radda omständigheter som bestämmer din plats i sökmotorerna. Ps. Givetvis har jag i 99% av fallen hellre än .COM adress än en motsvarande .ORG.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
kapten thailand: varför skulle Google låta en toppdomän, som man precis som vilken annan toppdomän som helst kan köpa på den öppna marknaden, låta denna (per se) ranka bättre än andra toppdomäner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vikarien,
Fråga Google