FAQ |
Kalender |
![]() |
#241 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kostnad för medborgarna 0 kr. lite extra info: Dödsdömda fångar kostar mycket mer i genomsnitt än en livstidsfånge (riktig livstid) här i USA. ..skulle förmodligen inte bli samma i Sverige eftersom advokater kostar mindre och är inte lika aggresiva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Att däremot se till att personen lider av det han eller hon ställt till med vore mer spännande. Se till att personen får exakt den näring den behöver livet ut, tvångsbind fast personen i ett rum som ingen besöker och låt dom dö. Det är bättre att låta dödsstraff gå till idioter som dödat någon eller bara sabbat på annat sätt. Men att man skulle behöva bestraffas kollektivt genom skattebetalning var aldrig min poäng. Poängen var att det skulle finansieras på sidan av statens pengar. Plåga - Slå - Misshandla de som inte sköter sig. Det är rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det finns säkert även folk som njuter av/förespråkar kvinnomisshandel, folkmord och våldtäkter. Nu är det dags för dessa ljusskygga människor att komma ut ur mörkret och snickra webbsajter! Yttrandefriheten är överordnad allt! Alla läggningar är normala! Ja, jag är sarkastisk (och lite plump, men det bjuder jag på)!
![]() |
![]() |
#245 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Jag har för övrigt en "liberal inställning" till yttrandefrihet och har personligen svårt att tro att den nämnda sidan kan eller skall stängas av politiker eller rättsväsende.
Däremot tycker jag att den ansvarige utgivaren har ett ansvar. Och personligen har jag lite svårt att förstå varför man vill publicera skräpet. Om man skall analysera det ur ett "filosofiskt" perspektiv kan ju frågeställningen vara om det är viktigare att "vridna" människor får uttrycka sig fritt än att värna deras offer? Personligen tycker jag inte om att Thomas Quick får möjligheten att säga "sin mening" i media (jag tycker helt enkelt han moraliskt förverkat sin rätt till debatt), men samtidigt kan man knappast lagstifta emot det, så det blir ju i slutändan en fråga om journalisters och publicisters etik och moral.
![]() |
![]() |
#246 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Eller inte. Förhoppningsvis inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Folk borde lära sig skilja på vem som gör vad. T.ex. att det är en person som gjort sidan som har sina åsikter där, inte att den som råkar ha internetsladden den går ut via har dessa åsikter. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men annars tycker jag att det är löjligt att PRQ och TPB skrivs om som onda människor som bara vill tjäna pengar på porr-annonser och pedofil-sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl snarare så att PRQ har lika mycket ansvar som tryckeriet har för det som står i tidningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklart kan/bör ett webbhotell stå för det som finns på servrarna i hotellet. PRQ håller ju en rak linje och står för sin åsikt, det ska dom ha kred för, men jag tycker dom har fel i detta fallet. Jag är övertygad om att pedofiler som läser smörjan på denna sida får sin sak "rättfärdigad" och "normaliserad". Det står på en stor etablerad sida att sex med småbarn är helt normalt... Tror INTE att det är bästa läsningen för en pedofil. Uppenbar risk att pedofiler som läser detta begår fler övergrepp än dom skulle gjort annars. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|