FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter en väldigt stabil (sakta ökande) sökordsplacering på Google rasade jag ned flera placeringar efter att bytt titel på webshoppen.
Titeln ändrades från <Sökordet> <ord><ord>! till <Sökordet> - <ord><ord><ord>! Hur tusan kunde det bli så?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En längre Titel ger lägre relevans för varje ord. Om det är <sökordet> du vill ranka bra på så är din gamla Titel bättre än den nya. Men den här lilla ändringen ska ändå inte göra någon större skillnad i serpsen. Om det inte var så att du lade till ett stop-ord?
I vilket fall så tror jag inte att ditt fall berodde på ändringen av din Titel. Förmodligen bara en slump att det inträffade samtidigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker också att det var lite väl drastiskt men det kom precis efter att titeln ändrades. Vad är ett stop-ord?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Undrar också vad ett stop-ord är?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Google tar inte med vanliga ord och tecken, till exempel "where" och "how", och inte heller siffror eller enstaka bokstäver i sina sökningar. Sådana termer gör sällan sökningen snävare och kan göra att sökresultaten tar längre tid att få fram. Vi kallar dem "stoppord".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: För att förtydliga. Var det tredje ordet som du lade till t ex "Viagra" så skulle det förklara varför du dök i serpsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glöm det, var morgontrött.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det finns alltid en tendens att man tillfälligt tappar några placeringar om man byter titel. Ge det lite tid och se hur det går.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen tror jag ine att det är enskilda ord i Titel-taggen som avgör om Google bektraktar sidan som en ebutik eller ett uppslagsverk. Där gör sökmotorn förmodligen en betydligt djupare analys av sidans innehåll. Exemplet med fiskmåsen var bara ett exempel - orkar inte ta en diskussion om att folk inte brukar köpa fiskmåsar. Välj ett annat ord om ni inte gillar ordet fiskmås. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|