FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det kanske är dags att berätta att jag fortfarande inte har betalt.
![]() Då undrar folk "är du så jävla fattig att du bråkar om 40 spänn?" - nja, jag orkade mest inte bry mig i den, och det vore skoj att experimentera lite. Den skulle ju egentligen inte till mig personligen utan till mitt bolag. Hade de skickat rätt och låtit mig betala med faktura så hade jag gladeligen gjort det... Men om dom ska krångla till det så ska jag också göra det. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur mycket får man böta om man poster ett brev utan att man har betalat portot även om man har tryckt porto betalt på den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
En försändelse med "porto betalt" på lägger du knappast på gula lådan, det lämnar du kartongvis direkt till Posten, Citymail etc.
Skulle sånt ändå hamna i gula lådan räknas det förmodligen på samma sätt som de ofrankerade försändelser som redan diskuterats. Patrikweb: Det finns säkert nån juridiskt korrekt benämning för att trycka ett existerande frimärksmotiv på sina försändelser, själv lutar jag åt att det sorterar under "förfalskning". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad gäller frimärken så är väl det intressanta om du tar fram ett eget motiv och skriver "Sverige Brev Inrikes" och ett årtal på så det ser ut precis som postens frimärken.
Porto betalt ska lämnas in på postens företagscenter; antingen med följesedel eller så betalar du kontant på plats. Har hörten rykten om att det går bra att lägga dem direkt på gula lådan utan att posten reagerar, men jag har aldrig vågat prova.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har lämnat en en bunt på cirka 150 brev med Porto betalt på postens företagscenter. När jag har betalat ber de mig att lägga breven på lådan utanför, eftersom klockan är några minuter innan stängningstid och de deras har tömt brevsäckarna inne på kontoret!
Något undrande blir jag ju, men de säger att det är lugnt. Slutsatser får man själv dra! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|