FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan dom verkligen kräva det juridiskt? Du har ju inte accepterad något avtal på något vis.
Samt står väl inte på brevlåderna ens att man måste ha frimärke för lägga något i dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Står ju så sätt inget att man accepterar avtal på brevlådan eller möjlighet att läsa något avtal.
Att dom inte behöver skicka brevet är ju sant men att kunna kräva något i efterhand låter skumt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Konstigt att Posten skall kunna kräva extraavgifter i efterhand då man inte ingår i ett avtal.
Då man köper en tjänst av Posten och de tappar bort brev då får man fan ingen kompensation, gäller inte avtal där?! Posten har ingåt ett avtal om att leverera en tjänst som man har betalat för. Fattar inte hur ett företag har rätten att ta betalt för en tjänst utan att utföra den och sen inte ge konsumenten rätt att få sina pengar tillbaka. Är det ens lagligt? Om ett företag tar betalt och inte gör jobbet, det anser jag vara bedrägeri. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man inte bara göra avdag då för frimärena om staten är så satans snål att inte betala porto? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag kom på nu i efterhand.. undrar hur de vet att det var mitt. Har dom öppnat kuvertet och läst innehållet och postat på nytt?
Hmm hmm hmm.. jag undrar jag... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Antagligen, skickar man ett brev till en avsändare dom inte kan leverera till så öppnar dom brevet för att försöka hitta avsändaren och skickar tillbaka det.
Men känns som mer jobb att öppna och hålla på för att det fattas frimärke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Garanterat någon nyanställd / prao som lärt sig postens interna rutiner. Gamla rävar tror jag inte orkar med sånt där extrajobb för att sätta dit någon som åker snålskjuts
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vilka jävla sadister.
![]() Nä, tacka vet jag epost... Men snart kommer väl nån jeavel och får igenom att man ska paya 5kr per epostbrev som skickas i sverige också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Postens Allmänna Villkor http://www.posten.se/img/cmt/PDF/pav.pdf |
||