FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det kallas för "avtal genom realhandlande" och kan jämföras med att t.ex. gå ombord på en buss eller tåg. För inte kräver du att få läsa något avtal, när du går ombord på tåget... eller? Citat:
Varje månad får en viss mottagare 400 000 brev. 0,5% av dessa saknar frimärke. Vad gör du som postanställd isåfall? 1. Skiter i det. Det är ju ändå bara 0,5% 2. Inser att 0,5% faktiskt innebär 2000 brev och ser till att fakturera! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Apropå ingenting, gick igenom räkningshögen på firman idag, hade fått såntdär fint brev jag också på ett ägarbyte på firmabilen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska säga att jag fick påminnelse på den idag - så långt går posten iaf.
Vad som händer om jag inte betalar nu vet jag inte, men jag tänker inte testa, jag hatar påminnelseavgifter, för nu för tiden när ekonomin är lite krasslig så får man sånna ibland när man väntar på inkommande pengar. Men men |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men är det en faktura du har fått eller är det en sån där lapp du ska klistra frimärken på?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
lapp som jag ska klistra frimärken på. Men det fanns alternativa betalningslösningar också, typ att jag kan gå in på posten å betala.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Jag skulle lagt in en bestridan och se om dom klarar det juridiskt.
Sedan det med bussar eller tåg, är frivilligt att betala böter för det. En kontrollant har ingen makt alls är frivilligt att säga sitt namn eller persnr. Dom kan knappt slänga ut en. Och skulle gissa att stor del av posten utan frimärke är en miss bara och inte så stort medvetet att skita i frimärke. Och man betalar ändå flera 100% överpris i sverige för posten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag undrar hur de kommit fram till att du var avsändare - jag brukar iofs inte skicka in deklarationer som brev, men jag kan inte minnas att avsändaren framgår på kuvertet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Citat:
Slänga av dig är just det de har rätt att göra, om du tex vägrar betala din biljett på bussen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jonny - de måste ha öppnat det. Det står inte ens mitt namn på papperet, utan det var momspapper i firmans namn. Så de lär ha klurat lite, för det står inte i klartext någonstans alls.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi brukar få sånna lappar som man ska klistra på massa frimärken, sist fick vi klistra på 30 frimärken! nu har vi köpt in lite frimärken med högre valörer typ 70kr styck inför nästa omgång =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|