Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

200 cl. vätska på flyget

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-28, 10:02 #21
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by jomper@Feb 28 2007, 01:57
Man måste ta ur datorn nästan överallt numera, även om man bara ska flyga inrikes i Sverige..
Touché!

Sant, i Sverige vill dom gärna fingera på tangentbordet...
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 10:03 #22
jon jon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
jon jon är inte uppkopplad
Medlem

Jag har aldrig fattat varför knivarna i restaurangerna innanför säkerhetskontrollen inte klassas som farliga. Fick göra mig av med ett gäng bestick som jag fick av min mamma en gång men de hade likadana bestick på restaurangen innanför kontrollen...
jon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 11:19 #23
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Det slog mig nu att när jag flög till Moskva för några år sedan hade den gamla damen framför mig en liten nagelsax som hon ombads att antingen checka in i resväskan eller att slänga. Hon slängde den.

Själv gick jag, med utländskt påbrå, genom samma kontroll med en fällkniv i nessesären i handbagaget... Det var en riktig kniv. Dessutom vass och förhållandevis stor.

Jag tror att många av de vapen som finns på fotona ovan kommit med av misstag. Folk helt enkelt inte tänker på det. Man får en kniv eller annat vapen av någon, eller köper... lägger i ryggsäcken och tänker inte på det då man kommer till flygplatsen.

Sen kan det vara så att någon annan lagt ner grejerna i väskan, i all välmening. Så var det för mig, med parfymen. Man är på besök hos en vän, vännen lägger ner present-kniven eller vad det nu kan vara, i väskan för man inte ska glömma den.

Sen fastnar man i kontrollen på grund av det. Jag menar, alla beslagtagna vapen är inte tecken på potentiella terrorister med enbart elaka avsikter!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 12:59 #24
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Kan bara hålla med då jag flyger en hel del runt om i Europa och köper att det finns regler som man måste följa, men vissa är ju så jäkla stelbenta, som en annan som alltid har med sig en bärbar dator i handbagaget och jag kan säga de gånger man startar upp den och det visar sig att batteriet är slut, så står man som en idiot och skall försöka hitta ström och alla tittar på en som om man skulle vara en gangster.

Så man borde kunna lösa detta på ett smidigare sätt än i dagsläget, eftersom det tar en jäkla massa tid speciellt i Tyskland där de är hopplösa med detta.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 13:34 #25
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Min son, Nicklas som är en mycket bra kock, flög i December upp till Köpenhamn och gäst-kockade över en helg. Med sig hade han sina 16 personliga kock knivar, stora och små knivar i handbagaget. Inga problem med kontrollen i Malaga Airport..

Likaså flög han tillbaka, Köpenhamn - Malaga med samma knivar i handbagaget, njaa, danskarna var like jobbigare, men han fick med sig dom i handbagaget.
Kockar och deras knivar - ingen får rör dom och han vägrar att lämna ifrån sig. :angry:

// Lennart

P.S. Dom säljer jakt och prydnads knivar i Taxfree i Malaga Airport D.S. :lol:
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017