FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Angående logga och banner så håller jag med Thomas även här - det är bra som det är. Ska du satsa några tusenlappar just nu så gå en kurs eller skaffa en lärare som lär dig att göra banners som funkar effektivt. Jag tror att en ny logga skulle ge marginell utväxling. Titta på många storsäljande siter - det är inte designen som säljer, det är innehållet. Designen och texten ska vara så bra att kunden känner sig trygg och det uppfyller redan din butik. Om du nu nödvändigtvis ska låna pengar (för att du inte har tid eller tid att skaffa dig kunskaper) så använd dem till SEO, marknadsaktiviteter på siten, optimering av funktionalitet (nu vet jag inte vad du har för e-butik men det mesta går att göra ännu bättre) samt att skaffa dig en riktigt bra nyhetsbrevshantering - såvitt jag kan se så går det inte att få ett nyhetsbrev utan att redan vara kund? Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet är att bankerna oftast kollar på hur framtiden ser ut, och inte bara på hur det ser ut nu. Ett lån på 50 000 kr är oftast inget problem, det säger jag av egen erfarenhet.
Dock så handlar det väl lite om vilken bank det är, vem du pratar med och så vidare. Mitt förslag är att du skriver ihop en ordentlig plan/beskrivning av ditt företag, både hur det ser ut nu och hur du tror det ser ut i framtiden. Lycka till! //Andreas EDIT: Måste bara lägga till att jag tycker din butik redan ser väldigt bra ut och konceptet verkar ju super. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Presentera webshopen som ett fullvärdigt företag. Webshopen är endast försäljningskanalen och du vill nu utveckla denna eftersom det finns potential. Glöm vinsten nu som tydligen är obefintlig, utan tala istället om omsättning och köpfrekvensen..
Tala också om antalet kunder som strömmar till och lägg upp en strategi för hur du skall använda de 100´000kr du vill låna. Kalkylera på vad denna summa skulle kunna inbringa i vinst och vad ditt nästa steg är... Jobba framåt och ligg steget före så ser banken att du vet vad du gör... Bankerna är helt ointresserade av detaljer som websystem, loggor, banner etc , dom ser bara det ekonomiska värdet i det flöde som hittills varit. Kan du peka på reklamkampanjer som gett resultat kan du använda dessa som potentiella möjligheter att nå till fler.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
... Glömde att banken vill få känslan av långvarig strategi, likaså att du är medveten om riskerna och hur du kommer bemöta dessa..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Oj, det bara haglar in bra tips!
När det gäller pressreleaser har jag hittills fegat eftersom jag inte varit tillräckligt nöjd med butiken. Och just nu finns det liksom inget att släppa en nyhet om. Fast när jag återupptar budleveransen senare kan det ju vara läge (hade det först men även om säljare och trafikledning hos budfirman jag samarbetade med var kanon så sket dig sig totalt med chaufförerna som inte brydde sig för 5 öre) När det gäller SEO så blev jag rekommenderad "Företag X" av en kontakt, men har inte varit nöjd med resultatet alls. Så himla töntiga texter skrev de också. Och självklart sa de åt mig att mina allra viktigaste sökfraser var det helt kört för. Började lära mig själv och ändrade sidorna och ligger nu på 1a sidan på nästan alla mina viktigaste sökfraser (oerhört mallig för det) - förutom det allra viktigaste ordet som är helt hopplöst. Nu är nästa steg att ändra adresserna så de innehåller sökord mm, men jag får inte röra nåt just nu då min "php-slav" håller på att göra lite förändringar avseende betalfunktioner mm. Sponsrade länkar - japp, det har jag köpt. Affiliate - japp, hos grabbarna grus (Emil och Jimmie) Gå kurs och lära mig göra bättre banners - bra idé! Photoshop kan jag ju, men behöver utveckla den konstnärliga biten. Och lära mig göra något mer avancerat än en animerad gif... Är ju faktiskt multimediadesigner (Ja, jag vet hur töntigt det låter med det står så på examensbeviset) i grunden, men tog examen 1997 och hamnade sedan på GUI-design (numer skulle jag kallas interaktionsdesigner, men det är ju också ett nytt ord) hos ett IT-företag så mina webbutvecklingskunskaper stannade liksom kvar på 1997. Och det är ju stenålder numer.... Ska nog göra som ni säger och skita i loggan tills vidare då. Tycker inte att den stör på hemsidan, men när den visas på portaler mm ser det illa ut. För att inte tala om de gånger den skall tryckas.... Nyhetsbrev - ligger självklart i pipen. Men finns inte nu. Shopen är förövrigt helt egenutvecklad och inte köpt eller hyrd. Bra med flexibiliteten då, men dumt att det krävs en del jobb för nya funktioner. Ska lyda era råd och dra ner på ambitionerna ett tag till. Ska fokusera på att inte slänga bort pengar på fel marknadsföring som jag gjorde första året, samt lägga pengar på rätt ställen. Vill fortfarande få loss lite kapital för att utöka sortimentet, men det behövs ju mindre då. Kan vänta någon månad och se hur mycket pengar som kommer in. Väldigt tacksam för alla tips och respons, vill jag säga! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|