FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter just nu på en delad Tele2-lina. Killen som äger lägenheten har ett abb, men jag har inga loginuppgifter och han är utomlands några månader till.
Tele2 spärrar all utgående traffik på port 25, och sätter lösenord på sina SMTP-servrar. Jag ringer för att ta reda på hur jag skall göra för att kunna skicka mail. Samtal 1 har ingen aning om vad en mailserver är, så jag ringer igen. Samtal 2 säger åt mig att gå in på minasidor.tele2.se och skapa mig ett mailkonto, dock måste man ha loginuppgifter som jag inte har. Samtal 3 förstår mitt problem, och säger att det är klart att det måste gå att lösa, samt säger åt mig att ringa en annan avdelning som skall lösa det. Samtal 4 går till såhär: Personen jag kommer fram till säger "Det fattar du väl, att du inte kan skicka mail hur som helst", när jag förklarar att det inte är hur som helst, utan från deras lina som vi betalar för så säger han "Låt mig förklara så att du FATTAR då" (med betoning på fattar). Han förklarar sedan att om man har en internet-delare så är den som tecknat abbonemanget en sorts mini-administratör för denna lägenheten, och dom kan bara hjälpa honom, inte mig. Jag förklarar att han är bortrest, och frågar om det inte finns något annat sätt att lösa det, jag sitter ju bevisligen på en Tele2-IP. Då säger han "Och vad skulle det vara då?" och så fnissar han. Jag frågar honom om det inte går att skapa ett mailkonto om man är tele2-kund, utan att ha login och lösen till bredbandsabbonemanget, varpå han svarar att det är den som tecknar abbonemanget som är mini-administratör i min lägenhet. Jag frågar om det enda sättet att lösa det skulle vara att byta bredbandsleverantör, och han svarar att det är det. Jag säger "Men då byter vi väl leverantör då" varpå han svarar "Ja men gör det då" med mycket otrevlig ton. Under hela samtalet hade han en väldigt dålig attityd och flikade in många onödiga kommentarer för att idiotförklara mig. Ville bara dela med mig av mitt missnöje mot Tele2. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Synd att du inte spelade in samtalet. Det skulle vara så skönt att lägga upp det på några välbesökta sidor och efter 1miljon downloads så skickar man länken till någon chef på Tele2. Såna där idioter finns det gott om på tele2 och telia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har mailat till Tele2 om det, får se om jag får något svar.
Jag hade aldrig tillåtit att någon som jobbar med supporten får ha sådan attityd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Grr, ibland undrar man - kan de verkligen anställa vilka som helst för support jobb? Jag menar, lite kunskap borde de ju ha, och trevligare attityd.
När man väll ha sutit där i minuter/timmar i kö så finns det inget jobbigare att snacka med en person som antingen inte vet något eller är otrevlig. God jul. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla samtal loggas med medarbetare samt vilka dom talat med. Ring upp igen och påtala detta och säg ungerfärlig tid så tar dom säkert hand om det.
Jag gjorde så en gång vid ett mycket otrevlig samtal med en säljare. Det tog inte ens en dag förräns en chef på bolaget (Telia) ringde upp, bad om ujrsäkt och skickade presentkort på 100:- visserligen giltigt i deras egna butiker, men ändå. Till saken hör ofta att varken Telia eller Tele2 eller någon annan av de större bolagen sitter med egen kundtjänst. Denna är ofta outsourcad till callcenter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har för mig att jag använder smtp.tele2.se utan att använda lösenord.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Tele2/Swipnet mail.swip.net
Kanske inte gäller längre? |
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det gick bra fram till den 12:e december.
Föresten, det kanske finns någon här på WN som har konto hos tele2 och skulle kunna skapa en mailadress till mig som jag kan använda för utgående mail. Det ingår faktiskt 5 mailadresser med deras ADSL-abb. Om någon här har Tele2, kontakta gärna mig via PM. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Testa också
smtpserver.swip.net eller smtp.tele2.se Kan funka.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tele2 har den 12:e december gjort förändringar för att motverka spam, man måste ha ett login och lösenord till tele2´s egna smtp-server, och dom kör på en ny port.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|