FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köpte bärbardator 1,8 nätta kg pentium 3, 850 Mhz, 256 mg ram, 30 gb. Ny pris 22200kr plus moms. April 2002.
Blev stulen januari 2005. Uppskattat värde av försäkringsbolaget 3000 kr. Vilket jag tycker är lite lite. Är jag fel ute? Har försökt hitta gamla annonser på blocket. Värderingsmannen jag snackade med var sur som ett surkart och var beredd att pumpa upp bedömningen till 4000 kr men hade säkert fått tonvis med samtal från besvikna människor som tyckte sina datorer var värda mycket mer då de köpt dem för mycket. Någon som har gulasidorna runt januari 2005 hemma och skräpandes? Synpunkter, kommentarer kom med dem. God jul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan du köpa en likvärdig begagnad dator idag för samma pris (3-4000) så har försäkringsbolaget gjort en korrekt bedömning. Tyvärr får du inte räkna med ev. självrisk utan den får du stå för själv (själv-risk).
Om du inte kan köpa en likvärdig dator för detta pris, så har du en bra argumentation gentemot försäkringsbolaget, annars är det nog bara att bita i det sura äpplet. Elektronik, digitalkameror och datorer kännetecknas inte som investeringsobjekt, eller högt andrahandsvärde utan tappar en tredjedel av nypriset så fort du lämnar affären. Good luck, anyway! /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är det som gör det svårt. Datorn blev stulen i januari 2005 för två år sen och det jag får på försäkringen var vad en liknande dator var värd januari 2005.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har det tagit två år att värdera skadan och att få ersättningsbedömningen från försäkringsbolaget? Eller var det något som jag missade här? /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tyvärr är nog värderingen hyfsat korrekt. Kankse hade du kunnat sälja den för 6-7000 kr om du haft tur, men defentivt inte mer än så.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|