FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har läst en del i detta dokument: http://www.iis.se/pdf/analys_atf.pdf
Jag borde ju ha berättigat intresse i domännamnet genom två av de tre punkterna: Citat:
Alltså borde jag ha hyffsat stor chans att vinna en ATF. Vidare kan man läsa: Citat:
Det jag är rädd för är då om de förlorar ATF och går till domstol, man kan läsa: Citat:
Bör jag i mitt svar till dem påpeka att jag förmodligen vinner en ATF eller ska jag bara spela dum? Om jag lägger fram bra argument till varför jag skulle vinna kanske de går till domstol direkt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var det löjligaste jag sett, kanske man gör så här i USA.
Helmer & delmer eller vad de hette borde ha större koll och veta att de inte har en chans. Ett smartare move vore att leka bulvan och köpa domänen så billigt som möjligt av dig. Om nu AOL har utvecklingsplaner för t9.se så kan det vara värt en del. Som sagt, stå på dig och försök inte sälja den till dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du ska inte påstå eller påpeka något. Ställ frågor, låt dem ge dig svaren, låt dem förklara för dig vad de anser gäller. Som sagt, svara med ett vänligt "tagit del av men inte förstått". Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag svarar aldrid på hotbrev av denna typ.
Skickar dom hotbrev via email och uttan att bifoga fullmaktshandling, så saknar det helt relevans. och dom är bara ute och fiskar. Jag vet inte om jag har hört AOL och Sverige nämnas i samma mening någon gång tidigare, och ALO är bara trams. ALO är mest kända för sitt spamanden postbrev. Genom åren har jag fått mängder med hotmail, fast bara lämnat ifrån mig en domän till en sajt som jag tyckte var bra. Sist var det en USA advokatbyrå som ville åt min .EU domain. Jag bara smålog. Inte för jag är muslim men i bland måste man försöka hindra att usa breder ut sig för mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kunde inte släppa det utan kollade upp varumärket "T9" - och det visar sig att AOL äger företaget Tegic Communications som är innehavare av varumärket "T9" inom EG MEN för klass 9 (6-14= metaller och varor av metall och i vissa fall även varor som inte är av metall).
Detta är inte bara märkligt utan riktigt dåligt varumärkesskyddat av AOL eftersom dom är verksamma över hela världen: "Headquartered in Seattle, we have offices in Beijing, Hong Kong, London, New Delhi, Paris, Sao Paulo, Seoul, Singapore, and Tokyo." och så äger de ett varumärke för klass 9 när AOLs T9 handlar om "mjukvara/lösningar": "T9 software defines the way we input text. That's why T9 solutions are the clear choice in mobile messaging and for use in advancing wireless data services. " Intressant är dock att det finns 4 stycken andra INTERNATIONELLA varumärken som innehåller "T9" bla 3 från matjätten Unilever (T9, Lipton T9, LIPTON T9). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
jokkoapa: Enligt papper de bifogat med brevet samt om du söker på "CTM-ONLINE" kan du se att varumärket är registrerat som "Computer hardware and computer software for use in the field of data input"
Jag har pillat ihop tre rader i ett brev, har svårt att klämma ur mig mer nu faktiskt, vet inte riktigt vad jag skulle skriva mer. Räcker väl egentligen såhär. Logon överst i brevet är väl mest för att provocera, eller för att det inte ska se så tomt ut ![]() http://www.tunateknik.se/ragn/t9svar.pdf Tips på fortsättning mottages tacksamt. Hade vart roligt med något i stil med "Jag ser Ert brev som grundlösa hot och emotser senast den 16 december Er skriftliga ursäkt" men jag ska väl inte påstå för mycket ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tillägg: Jag tycker ditt fall är väldigt intressant eftersom du inte är (såvitt jag vet) domännappare utan råkar ha på ett korrekt sätt reggat en domän som ett företag plötsligt vill åt. Sättet de beter sig på är så fult att det kan liknas vid Nigeriabrev och andra bluffar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min åsikt är att de har rätt till domännamn och jag tror att de skulle vinna en ATF.
Framförallt baserat på hur enkelt det tycks vara att vinna en ATF
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte bara registrera T9 som varumärke inom någon annan kategori?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag fick liknande brev av ett företag för ett par år sedan. Fick en stor bunt med certifikat och grejer, men efter att ha läst igenom och kollat upp lite visade det sig att registreringen endast gällde deras logga, dvs den grafiska loggan, inte texten den innehöll. Jag skickade brev fram och tillbaks med företaget ett par gånger och bad dom förklara hur jag gjorde intrång på deras varumärke. Efter några brev så hörde jag inget mer från företagets "jurist" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|