FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har knåpat ihop en tjänst som visr sammansband mellan olika domäner. Exempelvis vilka man delar DNS-server med och vilka fler siter som hostas.
Nu är jag i en indexeringsfas där jag växer med ~1miljon hostnames per dag och det går lite slött pga. underdimensionerade servrar. Designen är rejält bantad dels för att jag är värdelös på design samt att det inte är eyecandy som användarna är ute efter när dom besöker oss. Användningsområdet är för de nyfikna och jag kan tänka mig att sökmotoroptimerare och domänköpare kan ha stor nytta av tjänsten. http://www.dnsdigger.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gillar funktionen, vet att det finns några liknande men aldrig sett varken provat.
Fixa till något att komma med i design-väg så klarar du testet ![]() En söt funktion som skulle vara fint är att besöka alla sidorna. Kanske ett litet förstoringsglas på vänster sida av varje url? Som i tur öppnar urlen i blank_ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag gillar den, förutom som alla andra sajter så är inte resultaten helt hundra, för just min del visar den bara drygt 10% av vad som egentligen finns.
enkel design och enkelt användande, kan inte bli bättre, enda jag reagerade på var google-grejjens färgsättning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klockren tjänst! Det lär inte bli något problem att ta några dollar för ett "premiumkonto".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Att ha 100% av alla hostnames/domän blir inog svårt. Men jag håller för närvarande på att pumpa in *ALLA* .COM samt att jag har alla Dmoz inlagda.
Tyvärr släpper inte IIS lista på samtliga domännamn men dom släpper eärna alla som nyligen registrerats vilket känns lite konstigt om dom ni tycker ska hålla "tätt". Idag ger jag 10000 som maxresultat. Jag är som sagt lite underdimenionerad för det stora indexet som blir så jag ska förhoppningsvis lägga in en till databasmaskin (trots att tjänsten tjänat typ max några dollar på ads). Vill man ha fler sökträffar tänkte jag nog erbjusa premiumabb och sen kanske webapi (XML-RPC) eller nått smidigare utan en massa döddata. Skoj att ni "gillar" den trots att den inte är vacker. Logot har en på Sweclockers ritat åt mig för att förbarma sig över mig och mina obefintliga designkunskaper. Mycket kan jag men inte design,rita eller sånt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar det. Tummen upp!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kanske vore det mer intressant att se vilka som finns på samma ip eller cnät. Samma namnserver behöver ju inte betyda så mycket även om det också är lite intressant.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det går att få ut .COM-listorna från ICANN om man är registrar.. de har dem liggande på en ftp.. problemet är bara att det är ~2gb och ca 56 miljoner entries eller något i den stilen.. inte helt lätt att indexera och söka i med andra ord.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser bra ut och verkar fungera bra när jag testar.
Använder en sådan tjänst på whois.sc för närvarande själv, men kommer nog återkomma till din flera gånger. Lycka till! //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.dnsdigger.com/hostcollision/ |
||