FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tummen upp, letat efter en gratis sådan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har dunkat in ganska många miljoner hosts nu i dagarna. Vettetusan hur jag ska tjäna pengar på tjänsten. Jajja. Det löser sig nog ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla verkar tycka att det här är en jättebra tjänst men jag har inte förstått vitsen. Har jag missat något?
På www.netcraft.com kan man söka på IP-block som webbservrarna ligger på vilket kan vara intressant att se, men informationen att en av mina sajter använder samma DNS som nån flumsajt i Holland förstår jag inte värdet i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Nä. Men för en sökmotoroptimerare,annonsköpare eller nån som söker hosting kanske en del sökresultat kan vara intressanta.
Att man sen skulle kunna utröna trender och liknande saker som ipwalk gör kanske också kan vara intressant, men jag har inte hunnit / orkat göra fler tjänster kring indexet. DNSDigger är nog helt enkelt FÖR nishad för att vara ett verktyg för alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
La till en tjänst/funktion för siteägare där dom med en iframe kan visa vilka fler websiter en server hostar. Fungerar självklart bäst på siter som har fler än en sida på webservern såsom större webhotell
![]() http://www.dnsdigger.com/hosted/ Är även på väg att uppgradera lite prylar, bla hårdvara samt data. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag lagt till möjligheter till att kunna få större listor om vilka hosts som hostas hos ett block.
Ett utmärkt sätt för webhostingföretag som vill spejja på vilka kunder sina konkurrer har ![]() Ex : http://dnsdigger.com/hostcollision.php?hos...&net=on&mask=24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Har beslutat att jag ska gå gratisvägen med annonser nu istället. Och med en SSD som databasdisk är allt väldans mycket snabbare och uppdateringar är numera en fröjd.
Dock så funderar jag lite på vad jag mer ska ha för funktionalitet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|