FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan någon förklara för mig varför min viktigaste sida inte blir någon bra indexering på,
winemaster.se/docs/vinprovning6.php Google cache:n är uråldrig och min page rank är 0 Min andra sidor däremot har alla högre page rank trots att jag nästan aldrig uppdaterar dom! Med vänliga hälsningar Peder Molin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Jag ska ge dig två exempel på hur du kan gå tillväga: www.menyer.se www.topplista.org Väntar spänt på inbjudan till nästa vinprovning. God natt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Pr är ju inte allt.. eller snarare det diskuteras ju om det är nåt... häng inte upp dig på det helt enkelt.. undersidan indedxeras ju ändå: http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22Vin...3%B6kning&meta= tex.. // björn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren, jag har nog försökt länka till vinprovningssidorna från både Winemaster.se där webbhandeln ligger samt TeamWinemaster.se
Nobody.........Drar din topplista samt menyer publik så ska jag nog kunna ordna en inbjudan till dig för nästa vinprovning. /Peder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Även om de inte drar någon publik lär den indirekt generera trafik eftersom hans länkar påverkar din sidas ranking hos Google.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det skall bli spännande att se!
Det känns ju nämligen tråkigt att när man söker på ordet vinprovning så kommer vi på tredje sidan och innan oss så kommer företag som inte ens sysslar med renodlad vinprovning. Adwords blir lite dyrt i längden nämligen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Gör det lättare för Google att indexera sidan genom att fixa in nyckelordet i länktexten från startsidan, "NYA DATUM FÖR FÖRSTA DELEN AV HÖSTEN.KLICKA HÄR!", samt genom att sätta en rubrik innehållade ditt keyword på sidan winemaster.se/docs/vinprovning6.php (Kom ihåg att en rubrik är bara en rubrike om den är kodad som en rubrik, alltså exempelvis med <h1>rubriktext</h1>)
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Niclas och alla andra!
Nu har jag gjort så här istället href= "http://www.winemaster.se/docs/vinprovning6.php" Innan så stod det i länkning mellan sidorna href= "vinprovning6.php" Och som jag förståt så indexerar inte google den adressen annars ifrån den sidan jag länkar ifrån om inte hela url adressen är med? Niklas på vinprovning6.php föreslog du att jag skulle ha en sådan här rubrik <h1>rubriktext</h1>) det jag inte förstår är vad du tyckte att det skulle stå i den rubriktexten? Mvh Peder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
grejen är ju att du alltid ska ha huvudrubrikerna satta i h1.. den nästa i h2 osv.. så sidan är korrekt uppbyggd.. ingen raketforskning direkt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Men Björn,
Skall hela sidan vara uppbygd textmässigt med h1, h2 osv eller är det viktigaste att rubriken är det. Mina övriga texter har kod som detta exempelvis.....Men jag har nu startat med en h1 rubrik på varje sida. Indexerar inte google vidare texten om bara rubriken har en h1 tag. <p align="left" class="style6">Vinprovning för nybörjare - Torsdagen 7/9</p> Mvh Peder |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|