FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ifall en sida har en inlänk från "doman.com/undersida1/undersida2" och denna undersida2 har en PR2
Är det den undersidan som räknas för inlänken ? eller räknas även huvuddomänen "domän.com/" som har PR7 --- Jag har lite svårt att fatta hur det värderas. Och fråga är ju intressant eftersom fler och fler börjar "hyra ut" länkplatser och även det PR Rank-program som annonserar på denna sida. --- Finns det någon värdemätare på vad en länk är värd från inlänkar från sidor med PR3= PR4= PR5= PR6= PR7= PR8= PR9= Och jag jag förstår givetvis att det är mycket som spelar in, men det är ändå intressant att få lite aspekter på det. --- Om följande skulle ske (hypotetiskt såklart); att man köper en domän som har ett 90-tal inlänkar till sig, -dessa länkar är i de flesta fall 5-6 år gamla och de flesta är från sidor med PR3-5, men även några PR6-7 och 2 st PR8 och 1 st PR9. Om du skapar en 301:a till en annan site - vad skulle ske om denna site redan innan hade PR4 ? Skulle det ske någon dramatisk förändring eller tänker jag galet ? Tacksam för åsikter och tankar kring det här.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är bara sidan där länken finns som räknas, dvs. PR 2 i det här fallet.
Alla länkar med PR 4 eller mer är värdefulla, med mindre PR krävs väldigt många fler istället. Men för att google inte ska misstänka fiffel bör man så klart ha många fler PR1-3 än 4-9. Om du redirectar en domän med PR5 till en site med PR4 så får du minst PR5 på den nya siten. Edit: Att jaga PR är totalt värdelöst, jag har PR2 på en undersida och ligger i topp på en mycket populär sökning där andra toppsidor har 4-5 i PR. Skaffa många interna länkar med sökorden du vill ranka högt på istället. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|