FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
mao.. bort med allt i den tagg du skrev där utom just texten... och möjligen [b]. in med stilen i externa css filen.. nu är som sagt seo idag i mångt och mycket en fråga om externt arbete som med inlänkar osv.. det är inte avgörande att ha god kod på klientsidan. Men det underlättar.. och då menar jag inte bara för serp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar man fått!
Det kostar att ligga på topp..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sådär, nu ligger du på första sidan på MSN Search och på fjärde sidan på Google (du kommer ligga högre upp om några veckor till). Det här betyder att du i alla fall nu är synlig för (be)sökare som vill lägga ner mer än 2 sekunder på att hitta alternativ.
När kommer inbjudan till mig (+1 IT-entrepenör?!)? ![]() Hint: Riesling är en personlig favorit när det gäller vita viner och då naturligtvis Riesling från Alsace. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eftersom alla pratar vin så tänkte jag höra om du har lite information om: Château d'Armailhac en 95:a tillhör Mouton-Rothschild.
Jag skall köra den på en middag om 1 vecka... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det inte jag som är den största vinexperten under våra provningar, men det är väl ett Cabernet Sauvignon vin. Och anpassa maten efter vinet, det är det största felet både på restauranger och hemma att man förstör riktigt fina juveler med att göra missar i matlagningen. Vi pratar väldigt mycket om kombinationen vin & mat på våra provningar och det kan vara så enkelt som att en liten sallad förstör hela vinupplevelsen.
Jag kan helt klart rekomendera våra provningar om man vill lära sig kombinationen mat och vin, någon som är absolut bäst i Sverige på kombinationen mat & vin är Michael Jamais som har skrivit mycket kombinerade vin och kokböcker. /Peder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ett Bordeaux, kabbe, merlot och Carbenet Franc.
Maten och det är inga problem, det var mest info om själva vinet som jag undrade över. Jag kommer att köra klassisk mat till vinet, Oxfilé med Bearnaisesås och friterad mandelpotatis. Förrätt blir en havskräftsoppa med Marulk grundad på Bollinger, dryck till den blir Bollinger. Nu börjar min mage protestera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skulle vilja säga att man anpassar vinet efter maten snarare än tvärtom. Men det beror väl på. Jag kanske ändrar prioriteringen efter att ha gått på er vinprovning ^_^ och kommer till insikt om vad som verkligen är hönan och egget...
Det rasslade till i min inkorg här på WN efter att jag ställde upp och frivilligt hjälpte Team Winemaster. Vore tacksam om ni ställde allmännriktade frågor i forumet istället, då har ni chans att fler kan svara på dem. Gratishjälpen jag gav till Team Winemaster var en engångsföreteelse, som den filantrop och vinentusiast jag är. Tack för visad hänsyn. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan ju välja att antingen köpa ett vin och anpassa maten efter vinet eller tvärtom.
Det skrivs och rekomenderas däremot alltid vad som passar till, men det nämns aldrig vad som förstör. Prova exempelvis en äggsallad tillsamans med vinet, så har du förstört din middag trots att du har valt rätt kött till vinet. Detsamma gäller färska tomater som inte alls passar till vin, men coctailtomater fungerar bättre ihop med vin. Detsamma gäller gullök, då är det bättre med charlottenlök eller rödlök istället. /Peder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Xpat vilket seo företag jobbar du för? ni verkar ju ha bra betalt och gott ställt - när man kan dricka tusenkroners viner och hälla Bollinger i Soppan - är ni i behov av att anställa fler?
Winemaster får väl i detta forum öppna en speciell tråd för "Vinmasters" så vi kan följa diverse medlemmars dryckesval till måltiderna och tvärt om ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe, jobbar inte för något SEO-företag.
Ju bättre råvaror man har i maten ju bättre smakar den, och Bollinger är en alldeles utmärkt ingrediens. Hmm angående tomater och vin så är cocktailtomater också färska tomater, misstänker att du menar soltorkade tomater. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|