Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur blir man av med telefonspamare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-21, 13:05 #21
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Min svärfar brukar sitta och prata med telefonförsäljare, dra ut på tiden riktigt för att sedan avsluta med att han inte är intresserad. Skall påpekas att svärmor ville gå med i NIX, men det skulle ta bort ’ett av mina få nöjen’ blev hans svar till det förslaget.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-21, 13:35 #22
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

Hur skall ni sälja en tjänst om ni varken får ringa ett företag eller skicka ett e-mail?

Förlita er på att reklamen når ut och att de kontaktar er? Lägga ut flera tusen extra för att annonsera överallt? Det fungerar inte alltid. Telefonförsäljning är såpass stor för att den fungerar, det är sällan en kund kommer till dig och säger att de vill köpa din tjänst när det finns 500 andra företag som erbjuder samma.

Hur många skulle egentligen teckna på ett avtal med Yreg om de inte hade ringt och trackat en?

Jag är varken för spam eller telefonterror. Men jag klagar inte när jag får ett RELEVANT erbjudande från ett företag till min e-mail. En telefonförsäljare skall dock inte ringa hem på kvällen, eller ringa hem alls.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-21, 14:35 #23
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Mats här på forumet tipsade mig om hur han gjorde, frågade dom om man ville ringa billigt så sa man nej, det ska fungera.

Har kört det på alla säljare, hittils har jag inte fått några produkter eller abonnemang iallafall.

Dom blir jättepaffa, men, vill du inte ringa billigare, de va konstigt...
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-21, 14:47 #24
jon jon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
jon jon är inte uppkopplad
Medlem

Funkar även med: "Jaha, du söker nog jon. Vänta ska jag hämta honom". Sen lägger man ifrån sig luren. Nackdelen är att man låser upp linjen några minuter...
jon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-21, 16:41 #25
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

haha men hallå, det finns väl inget bättre än nervösa tonåringar som alltid lyckas ringa en mitt i middagen, och som sedan sitter och prasslar med sin lilla "säljmanual" vid minsta lilla fråga..
Varje gång man ställer en fråga så hör man hur deras röst går upp i falsett *kan du vänta ett tag?*

näe men skämt åsido, borde det inte gå att förbjuda dessa samtal, som ni nämner här tidigare så är det ju ej efterfrågade erbjudanden!

det värsta av allt är väl när man t.ex. tackar JA till en gratis matt eller möbeltvätt. Då kommer det hem en nervös klumpig kis med en damsugare större än bilen hans, som han ivrigt vill demonstrera som världens bästa produkt..
Så börjar han med att nämna den där gratis matt eller möbeltvätten som man har blivit lovad. Han börjar gnugga och går loss på mattan eller soffan samtidigt som han prislovar maskinen.. det värsta av allt är nog att han bara gjorde halva soffan :P

så efter att man har förklarat att en damsugare för 14k inte är intressant så står man där med en 50% ren soffa :P

mycket nöje
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-21, 16:47 #26
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Just ja häromdagen ringde det en riktigt lurig försäljerska. hon sa ordagrant såhär:

Jag ser här i vårat system att du av någon anledning inte har fått tagit del av erbjudandet om att ni som är mellan 18 & 26 ska få ringa billigare, det måste ha blivit nått misstag från våran sida (då antog jag att det var bredbandsbolaget som ringde, eftersom att jag har dom för IP-tele) Glad som man blev så trodde man ju att man skulle få ner telekostnaderna på frugan en aning.. sen allt eftersom samtalet fortgår visar det sig att hon vill att jag ska komma över till dom som kund hos blablabla och ta del av deras superabbonemang blablabla

alltså fy fan helt enkelt..

jag tror att nästa steg i telefonterrorn blir att sensuella tjejer ringer upp dom som står registrerade själv i telekatalogen och erbjduer en "dejt" mot att dom handlar x antal tjänster ur deras arbetsgivares broschyr :P
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-03, 19:19 #27
klein klein är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by Novocain@Feb 21 2007, 17:47
Just ja häromdagen ringde det en riktigt lurig försäljerska. hon sa ordagrant såhär:

Jag ser här i vårat system att du av någon anledning inte har fått tagit del av erbjudandet om att ni som är mellan 18 & 26 ska få ringa billigare, det måste ha blivit nått misstag från våran sida (då antog jag att det var bredbandsbolaget som ringde, eftersom att jag har dom för IP-tele) Glad som man blev så trodde man ju att man skulle få ner telekostnaderna på frugan en aning.. sen allt eftersom samtalet fortgår visar det sig att hon vill att jag ska komma över till dom som kund hos blablabla och ta del av deras superabbonemang blablabla

alltså fy fan helt enkelt..

jag tror att nästa steg i telefonterrorn blir att sensuella tjejer ringer upp dom som står registrerade själv i telekatalogen och erbjduer en "dejt" mot att dom handlar x antal tjänster ur deras arbetsgivares broschyr :P
Såna där lurliga har börjat dyka upp. En annan lurlig dom kör med, är att erbjuda någon "present" och att dom inte har skickat ut den och sedan skall du få köpa svindyra tones

Har även råkat ut fulliga , där dom låtsas vara kunder och sedan kommer det fram att man skall endast skall betala för frakten i något utskick "6:- per utskick vilket dessutom är dyrt." )

Sedan finns det ingent NIX register för företag, så ni skall inte gå på detta såna erbjudade. Se länken i detta mail. Problemet som jag ser med telefonförsäljare är att riskena att bli lurad har blivit så hög, antalet skojare har ökat lavinartat, se Yreg som skräckexempel. Så jag våga inte ingå avtal med företag som ringer mej om det inte välkända företag, eftersom risken att bli blåst är så hög.

http://realtid.se/ArticlePages/200702/22/2...ltid198.dbp.asp
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-03, 19:21 #28

Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 21 2007, 14:35
Hur skall ni sälja en tjänst om ni varken får ringa ett företag eller skicka ett e-mail?

Förlita er på att reklamen når ut och att de kontaktar er? Lägga ut flera tusen extra för att annonsera överallt? Det fungerar inte alltid. Telefonförsäljning är såpass stor för att den fungerar, det är sällan en kund kommer till dig och säger att de vill köpa din tjänst när det finns 500 andra företag som erbjuder samma.

Hur många skulle egentligen teckna på ett avtal med Yreg om de inte hade ringt och trackat en?

Jag är varken för spam eller telefonterror. Men jag klagar inte när jag får ett RELEVANT erbjudande från ett företag till min e-mail. En telefonförsäljare skall dock inte ringa hem på kvällen, eller ringa hem alls.
Vårt företag sålde för 4 miljoner kronor förra året, utan att ringa ett enda telefonsamtal till kunder och terrorisera dem. Så det går tydligen.
Oläst 2007-03-03, 19:33 #29
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by klein@Mar 3 2007, 20:21

Vårt företag sålde för 4 miljoner kronor förra året, utan att ringa ett enda telefonsamtal till kunder och terrorisera dem. Så det går tydligen.
Ja det beror väl på vilken bransch det är. McDonalds sitter knappast och ringer till sina kunder och försöker kränga burgare.

Men om alla företag skulle sitta hemma och vänta på att kunderna ska komma till dem så skulle inte många sälja så mycket som de gör.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-04, 14:40 #30

Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Citat:
Ursprungligen postat av klein

Ja det beror väl på vilken bransch det är. McDonalds sitter knappast och ringer till sina kunder och försöker kränga burgare.

Men om alla företag skulle sitta hemma och vänta på att kunderna ska komma till dem så skulle inte många sälja så mycket som de gör.
Det är sant! Men jag tro att telefonförsäljning är på utdöende, det är som spam, man blir immun emot det tillslut, så även seriösa erbjudande säger man NEJ till.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017