FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ovasätt om dom skicka faktura eller liknade, det är endast firmatecknare som kan ingå avtal för bolagetsräkning. Så dom kan skicka hur många fakturor som helst. Bevisbörda ligger sluteligen hos säljaren , att bevisa att det är firmatecknare som har ingått avtal med dem. Eller om man skall kräva att dom fyller i en specielblankett och skicka in, plus avgift på 3000:- ( Upphandlingavgift ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har själv tidigare jobbat inom telemarketing; både B2B (business to business) och till privatpersoner, och kan konstatera att det är så gått som omöjligt att bli av med telefonförsäljare.
Nix fungerar inte eftersom de flesta telemarketing-företag även ringer dessa telefonnummer med. Vad du däremot kan säga direkt är "Säljer du något?", svarar personen ja så är det antagligen inte din farmor utan en hungrig telefonförsäljare. Vill du däremot irritera säljaren så ska du dra ut på samtalet rejält. Detta på grund av att många jobbar mot provision. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hatar sånna telefonsäljare som ringer på morgonen och väcker mig, borde inte vara tillåtet att hålla på så, ringa hem till någon och fråga om man vill köpa något som man inte ens efterfrågat.
![]() Visst då kanske någon säger " Men reklamblad är tillåtet, så varför ska inte telefonförsäljning vara det också? " Reklamblad och liknande bilagor som kommer hem i brevlådan kan man tacka nej till i förväg, men det kan man inte göra med telefonförsäljning!! Det är precis som spam i mina ögon, få något man inte beställt eller efterfrågat.. 10st spam mails med "köp större könsorgan" är precis lika irriterande, jobbigt och tidskrävande att bli av med som ett telefonsamtal där något företag ringer och väcker än på morgonen 09.00 och frågar om man vill köpa en skejten bok. <_< edit: en annan grej som irriterar mig ännu mer är att deras erbjudanden oftast suger så himla hårt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu begär jag säkert årets största post hoc, ergo propter hoc, men sedan jag började vara riktigt otrevlig mot telefonförsäljare, komma med skamliga förslag, etc. så har antalet minskat radikalt. De stora säljladorna kanske har egna "svartlistor"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns en motsvarighet till NIX för företagare. www.telesparr.se
Vad de gör är att de bl a meddelar de största adresskällorna om att man inte är intresserad att bli kontaktad av försäljare. Det ingår andra tjänster också i Telespärr, men jag kommer inte ihåg alla. Det ringer dock färre säljare till oss nu. Telespärr kostade en summa om året. Det var inte så farligt med tanke på att man kan lägga ner mer av sin egen tid på att jobba. Kostnaden var under tusen spänn och jag kan faktiskt rekommendera det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Finns en tråd om Telespärr här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv har jag byt nummer för att bli av med eländet, så i alla register och så står nu ett nummer jag aldrig svarar på. Många av de här använder företagsregister och annat, de går i princip aldrig via din kontaktsida på din hemsida. Så man får göra som med all spam mail, skicka dem till ett eget nummer
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Telefonförsäljning kostar Sverige stora pengar i BNP förluster varje år, då produktivtet sjunker då folk bli störda av telefonförsäljare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|